اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آرتمیس 1 تعمیر شد

سازمان فضای ناسا با رقع مشکل بست‌های نشتی‌دهنده در فضاپیمای آرتمیس ۱، در مرحله بعدی، آزمایش سوخت‌گیری را انجام خواهد داد.

آرتمیس 1 تعمیر شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از انگجت، مهندسان ناسا بست های نشتی دهنده را جایگزین کردند و ممکن است عملیات سوختگیری  ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) انجام شود.

سوم سپتامبر بود که یکی از اتصالات روی یکی از خطوط سوخت SLS شروع به نشت هیدروژن کرد. خدمه زمینی در مرکز فضایی کندی سه بار سعی کردند مشکل را حل کنند، اما نشت همچنان ادامه داشت و ناسا را مجبور کرد که پرتاب را متوقف کند.

با قرار گرفتن بست های جدید، ناسا قصد دارد آزمایش سوخت رسانی را انجام دهد تا تایید کند که آیا همه چیز طبق برنامه کار می کند یا خیر. این تعمیرات با هدف جلوگیری از نشت سوخت هیدروژن در فضاپیما صورت گرفت.

اکنون ناسا خودش را برای آزمایش سوخت‌ رسانی آماده می‌کند تا بررسی کند آیا نشت هیدروژن موشک سیستم پرتاب فضایی واقعاً رفع شده یا خیر. این آزمایش می‌تواند موشک 322 فوتی (98 متری) آرتمیس را با 736 هزار گالن هیدروژن مایع و اکسیژن مایع که برای پرتاب نیاز است، پر کند.

روز پنجشنبه، ناسا اعلام کرد که پرتاب دوباره فضاپیما را برای 1 مهر (23 سپتامبر) برنامه ریزی کرده و 5 مهر (27 سپتامبر) نیز تاریخ پشتیبان، پرتاب است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول