اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تلنگر معاون وزارت علوم؛ حواسمان به ناامیدی صنعت از دانش‌بنیان‌ها باشد

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه توجه حاکمیت و صنایع طی سال‌های اخیر به سمت شرکت‌های دانش بنیان آمده و دیگر با دانشگاه‌ها کاری ندارند، گفت: صنایع فکر می‌کنند که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند مشکلات آنها را حل کنند اگر صنعت از این شرکت‌ها هم ناامید شوند از آموزش عالی ناامید می‌شوند که نباید اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد.

تلنگر معاون وزارت علوم؛ حواسمان به ناامیدی صنعت از دانش‌بنیان‌ها باشد

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه صنعت نیازمند علم دانشگاه‌ها نیست، گفت: دانشگاهی‌ها فکر می‌کنند که صنعت به دانش آنها نیاز دارد، در حالی که صنعت هیچ کاری با علم دانشگاه ندارد، صنعت به خدمات دانشگاه نیاز دارد.

* صنعت و دانشگاه نیاز به حلقه‌های واسطی برای ترجمه حرف همدیگر دارند

وی با تاکید بر اینکه صنعت و دانشگاه نیازمند حلقه‌های واسطی برای ترجمه حرف همدیگر هستند، افزود: صنعت نیازمند تولید دانشگاه‌هاست نه صرفا علم دانشگاه، تبدیل دانش دانشگاه به محصول تجاری برای صنعت اهمیت دارد نه صرفا دانش دستیابی به تولید محصول.

خطیبی با تاکید بر اینکه ما نیازمند حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت هستیم تا حرف همدیگر را متوجه شوند، گفت: اقتصاد بسیار مهم است و دانش دانشگاه‌ها باید به تولید اقتصادی برسد، در وزارت علوم تاسیس معاونت فناوری نازل بر همین موضوع است.

وی با تاکید بر اینکه توجه حاکمیت و صنایع طی سال‌های اخیر به سمت شرکت‌های دانش بنیان آمده و دیگر با دانشگاه‌ها کاری ندارند، گفت: صنایع فکر می‌کنند که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند مشکلات آنها را حل کنند اگر صنعت از این شرکت‌ها هم ناامید شوند از آموزش عالی ناامید می‌شوند که نباید اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول