اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پیش بینی تولید ۳۶ هزار تن گوشت قرمز در استان قزوین

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در مجموع حدود ۳۶ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شود.

پیش بینی تولید ۳۶ هزار تن گوشت قرمز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید محمد میربابایی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۱۹ هزار و۶۰۰ تن گوشت قرمز در واحدهای دامپروری صنعتی و روستایی این استان تولید شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در مجموع حدود ۳۶ هزار تن گوشت قرمز در این واحدها تولید شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این میزان گوشت قرمز توسط ۴میلیون و ۲۳۸ هزار واحد دامی تولید شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان های بویین زهرا و قزوین به ترتیب بیشترین میزان گوشت قرمز را تولید کرده اند، گفت: بویین زهرا ۳۲درصد، قزوین با ۲۷ درصد و مابقی شهرستان ها ۴۱ درصد از سهم تولید گوشت قرمز استان را به خود اختصاص داده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در استان قزوین بالغ بر ۱۴ هزار تن برآورد می شود و این موضوع نشان می دهد این استان علاوه بر تامین گوشت قرمز مورد نیاز خود، بخشی از نیازهای کشور را نیز تامین می کند.

میربابایی خاطرنشان کرد: استان قزوین در تولید گوشت قرمز وضعیت مطلوبی دارد و با رتبه ۱۱ در سطح کشور جزو استان های پیشرو در این زمینه محسوب می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول