اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فلسفه وجودی «نیروی انتظامی» برقراری امنیت و حاکم بودن ارزش های اسلامی و انسانی است

رئیس دادگستری شهرستان آبیک امنیت پایدار این شهرستان در حوادث اخیر را مرهون زحمات شبانه روزی شورای تامین و نیروهای انتظامی و سپاه و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی بیان کرد.

فلسفه وجودی «نیروی انتظامی» برقراری امنیت و حاکم بودن ارزش های اسلامی و انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، داود قلعه قوند در مراسم تجلیل از فرمانده و مجموعه نیروی انتظامی شهرستان آبیک که ظهر امروز در نمازخانه دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: هر عقل سلیم و بصیری این احساس را دارد که در جامعه نیروی انتظامی باید وجود داشته باشد چرا که لازمه تامین امنیت در جامعه، وجود نیروی انتظامی و نظامی است.

وی افزود: برای اینکه ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه حفظ و حاکم شود و نظم و امنیت در جامعه برقرار باشد به وجود نیروی انتظامی نیاز داریم.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک سلامتی و امنیت را دو نعمت مجهول ذکر و ادامه داد: اگر امنیت مخدوش شود تازه متوجه خواهیم شد چه نعمت بزرگی را از دست می دهیم.

قلعه قوند اضافه کرد: در اقتدار نیروی انتظامی مسائل ساختاری،  فردی و مدیریتی مطرح است اما اعتقاد دارم عواملی همچون عوامل درونی،  اعتقادی، اخلاص در عمل و روحیه از عوامل مهم اقتدار نیروی انتظامی محسوب می شود.

وی اقتدار نیروی انتظامی را توام با اخلاق و ترحم دانست و خاطرنشان کرد: صرف اینکه نیروی انتظامی به آخرین تجهیزات مجهز باشد برای اقتدار نیروی انتظامی کافی نیست بلکه ایمان راسخ، عزت نفس و اخلاص در عمل اقتدار آور است.

این مسئول قضایی اذعان کرد: خوشبختانه در بخش قضایی، اداری و نظامی شهرستان آبیک نیروهای مخلص و مومن زیاد داریم که در حوادث اخیر، برقرار بودن آرامش نشات گرفته از وجود این نیروها بود گرچه باید گفت با زحمات و تلاشهای شبانه روزی شورای تامین شهرستان آبیک، نیروهای انتظامی و سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی امنیت پایدار در شهرستان حاکم بود که جای قدردانی دارد.

در این مراسم که حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک و مرتضی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک حضور داشتند، توسط رئیس دادگستری شهرستان آبیک از زحمات سرهنگ بهروز لامعی فرمانده انتظامی شهرستان آبیک و برخی از مجموعه خدوم نیروی انتظامی شهرستان تقدیر شد.

رعایت حقوق شهروندی پیش شرط مهم تحقق اهداف رویکرد جامعه  محوری فراجاست

سرهنگ بهروز لامعی فرمانده انتظامی شهرستان آبیک در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار فارس آبیک با تبریک هفته فراجا خطاب به مردم گفت: دشمنان باید بفهمند که مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و تمام متولیان این کشور تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون در برابر هر تهدید، فتنه و توطئه ای مردانه می ایستند هر چند که در پایان،  مظلومانه به شهادت برسند.

وی افزود: در حوادث اخیر همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اشاره فرمودند بیش از همه سازمان های انتظامی و نظامی کشور مظلوم واقع شدند و به نیروهای انتظامی ظلم شد، به بسیج ظلم شد، به مردم ظلم شد و اینها ظالمانه عمل کردند و بدانید ظلم پایدار نیست هر چند که ما در مقابل ظلم هزینه پرداخت کردیم.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک رعایت حقوق شهروندی را پیش شرط مهم تحقق اهداف رویکرد جامعه محوری فراجا دانست و تصریح کرد: مردم شایسته بهترین خدمات هستند که پلیس با تأکید بر این موضوع مهم باید شبانه روز در خدمت تأمین امنیت و آرامش فردی و اجتماعی باشد.

سرهنگ لامعی هفته فراجا را اوج نمایش اقتدار، توانمندی، صلابت و کارآمدی پلیس در توسعه امنیت اجتماعی و مبارزه با مخلان آسایش و آرامش عمومی ذکر و بیان کرد: در برنامه های هفته فراجا توسعه رویکرد جامعه محوری فراجا در تولید و حفظ امنیت، تعمیق و گسترش سطح تعاملات برون سازمانی، جلب حداکثری مشارکت مردم و توسعه ارتباطات با مراکز دانشگاهی و مدارس در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی با جدیت پیگیری و اجرایی شد و ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول