اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اتمام پروژه تعریض جاده تپه نورالشهدا تا 2 روز آینده

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: پروژه تعریض جاده تپه نورالشهدا 2 روز دیگر به پایان می‌رسد.

اتمام پروژه تعریض جاده تپه نورالشهدا تا 2 روز آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، تپه نورالشهدای این شهر در سال ۸۲ میعادگاه هشت شهید گمنام شد.

عدم فضاسازی معنوی، نداشتن جاده دسترسی مناسب، عدم نورپردازی، غیرفعال بودن سرویس‌های بهداشتی، نداشتن وضوخانه، عدم برگزاری مراسمات مذهبی مانند جشن‌ها و اعیاد، رها شدن محوطه‌سازی به صورت نیمه‌کاره، نداشتن سیستم صوت برای پخش اذان و ... مهم‌ترین مشکلات تپه نورالشهدای شهرکرد بود که بارها از طریق این رسانه پیگیری شد.

مطالبه‌گری جوانان به جایی رسید که این مکان مقدس کم کم تبدیل به پاتوق و پایگاه فرهنگی شهر شد.(اینجا)

مشکلات یکی پس از دیگری حل شد اما جاده باریک و نبود نور کافی بعد از ۱۸ سال خیلی قابل توجیه نبود تا اینکه ۱۶ مهر سال گذشته فرمانداری شهرکرد به منظور حل مشکلات جاده تپه نورالشهدای شهرکرد اقدام به تعریض کردن جاده این مکان فرهنگی کرد.(اینجا)

اما به دلیل مشکلاتی از جمله نبود اعتبار ویژه برای این عملیات و استفاده از ماشین‌آلات مشارکتی دستگاه‌ها که بارها از قول فرماندار و معاونانش از طریق همین رسانه منتشر شده است انجام این پروژه بیش از یک سال به طول انجامید.(اینجا)

طول محور جاده دسترسی به یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدای شهرکرد ۷۰۰ متر و اصلاح استاندارد آن بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار لازم داشت.

کارشناسان حجم عملیات خاکبرداری این مکان را ۶ هزار مترمکعب، حجم عملیات خاکریزی را ۷ هزار مترمربع و طول مسیر را نیز ۶۰۰ متر برآورد کردند.(اینجا)

این عملیات به حدی طولانی شد که مردم شهر برای شرکت در مناسبت‌های مذهبی مانند شب‌های قدر و دهه محرم در این مکان مقدس از جاده خاکی، سنگ‌لاخی و بدون نور استفاده کنند.(اینجا)و (اینجا)

تقریباً هر ماه روند اجرای این عملیات از رئیس شورا، سرپرست شهرداری و فرماندار شهرستان شهرکرد پیگیری شده است.(اینجا)

در آخرین پیگیری که صبح امروز در حاشیه بازدید سرپرست شهرداری شهرکرد از روند اجرایی عملیات تعریض جاده صورت گرفت عبدالصادق نجفی قول اتمام این مسیر را تا ۲ روز دیگر داد.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول