اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پیگیری طرح حمایتی از محصول استراتژیک زرشک خراسان جنوبی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه خبر داد : نمایندگان خراسان جنوبی برای تصویب طرح حمایتی محصول استراتژیک و مزیت دار زرشک پیگیری های لازم را خواهند داشت.

پیگیری طرح حمایتی از محصول استراتژیک زرشک خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی زرشک  در فرهنگسرای بیرجند اظهار داشت: کشاورزان امنیت غذایی را برای ما به ارمغان می آورند و مسئولان هم باید امنیت و آرامش را برای کشاورز به وجود بیاورند.

وی با تأکید بر ایجاد امنیت و آرامش برای کشاورز با فراهم کردن زیرساخت ها و نهاده ها برای آنان، افزود: کشاورز باید با این امنیت و آرامش دغدغه ای برای فروش محصولات خود نداشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشاورزان علی رغم همه محدودیت ها و تغییر اقلیم و خشکسالی های چندین ساله، ظرفیت هایی را برای استان و کشور به وجود آوردند.

نخعی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی زرشک برای معرفی، فرآوری و دانش بنیان کردن همه محصولات مزیت دار استان، متذکر شد: این جشنواره باید منتج به تدوین برنامه های کاربردی و جامع شود و همه متعهد برای اجرایی کردن آن باشیم.

وی به توسعه نامتوازن در  کشور و استان ها اشاره کرد و گفت: نتیجه این امر به خاطر بی توجهی به آمایش سرزمینی است و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه نقش مهمی دارد اما تاکنون توجه به توسعه متوازن در حد شعار باقی مانده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس یازدهم در حوزه کشاورزی گام های خوبی برداشته است و طرح امنیت غذایی در خانه ملت به تصویب رسیده و می تواند گره گشایی بسیار از مشکلات کشاورزی در سطح کشور باشد.

نخعی به خرید تضمینی زرشک اشاره کرد و بیان داشت: اما تاکنون این مهم آنگونه که باید تحقق نیافته است و نمایندگان ملت در مجلس پیگیر اجرای طرح حمایتی زرشک هستند.

وی از پیگیری نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرح حمایتی زرشک خبر داد.

انتهای پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول