اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید السودانی و رئیس جمهور عراق بر تشکیل دولت خدمتگزار

رئیس جمهور و مأمور تشکیل کابینه جدید عراق با هم دیدار و بر لزوم تشکیل دولت خدمتگزار تأکید کردند.

تأکید السودانی و رئیس جمهور عراق بر تشکیل دولت خدمتگزار

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق بعد از ظهر امروز چهارشنبه در کاخ «السلام» میزبان محمد السودانی مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور بود.

پایگاه خبری بغداد الیوم گزارش داد، السوادانی در آغاز این دیدار، انتخاب رشید به عنوان رئیس جمهور عراق را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

رشید نیز ضمن تشکر و قددرانی از السودانی، بار دیگر، مأموریت وی برای تشکیل کابینه جدید را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار، طرفین، اوضاع کلی عراق را بررسی و بر اهمیت اتحاد و تلاش برای تشکیل دولت جدید تأکید کردند؛ دولتی که با چالشهای پیش روی عراق مقابله کند و در راستای خدمتگزاری به مردم عراق و بهبود وضعیت معیشتی و خدماتی آنان باشد.

در همین ارتباط، ائتلاف «اداره الدوله» (اداره کشور) عراق، با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که شنبه آینده رسما درباره کابینه جدید عراق، رأی‌گیری خواهد شد.

ائتلاف اداره الدوله، دوشنبه پیش، نشست دوره‌ای خود را به منظور بررسی موضوع تشکیل دولت جدید در دفتر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق برگزار کرد. 

بر اساس این بیانیه، در این نشست، جدیدترین تحولات سیاسی کشور و ضرورت تسریع تشکیل دولت خدمتگزار بررشی شد و ائتلاف اعلام کرد که قصد دارد، شنبه آینده، خواستار برگزاری نشست پارلمان برای رأی‌گیری درباره اعضای کابینه به صورت کامل شود. 

پنجشنبه پیش (۱۳ اکتبر)، پس از گذشت یک سال و سه روز از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و با وجود کشمکش‌های طولانی میان دو حزب اصلی کُرد، سرانجام نشست انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور در پارلمان برگزار شد و پس از شمارش کلیه آراء اخذ شده در دور دوم رأی‌گیری در پارلمان عراق، «عبداللطیف رشید» موفق شد ۱۶۲ رای را به خود اختصاص دهد و برهم صالح را با ۹۹ رای از دور رقابت خارج کند. او بلافاصله پس از انتخاب شدنش، السودانی نامزد فراکسیون بزرگتر پارلمان برای نخست‌وزیر را مامور تشکیل کابینه جدید در عراق معرفی کرد.

وی پس از مامور شدن به تشکیل کابینه جدید گفت: «کابینه من شامل افراد شایسته، پاک و قادر به انجام مسئولیت خواهد بود..باعث افتخار من است که این مسئولیت را قبول کنم و با فداکاری و صداقت در راستای مقابله با مشکلات و بحران‌ها عمل خواهم کرد».

السودانی با تاکید بر حل اختلافات میان بغداد و اربیل گفت: «از تمامی گروه‌های سیاسی برای حمایت‌های گسترده خود در اطمینان به من برای تشکیل کابینه جدید کمال قدردانی را دارم.برنامه‌های دولت ما امیدوارانه و واقعی خواهد بود و بر اساس قانون اساسی رفتار خواهیم کرد».

وی در پایان خاطر نشان کرد: «هم اکنون زمان اعمال حاکمیت دولت و جلوگیری از انتشار سلاح بی ضابطه با همه نام‌هایی که دارد، فرا رسیده است.پیام ما به کشورهای دوست و برادر، پیام همکاری، تفاهم و عدم مداخله در امور داخلی و احترام به حق حاکمیت است».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول