اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ساداتی‌نژاد: ۱۵ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی قراردادی اختصاص یافت/ مازندران؛ لنگر امنیت غذایی کشور

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بانک کشاورزی ۱۵ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی قراردادی اختصاص داد،ادامه داد: کشاورزی قراردادی مدرن‌ترین ابزار شناخته شده در دنیا است که هم به تولید و هم به کشاورزان کمک خواهد کرد.

ساداتی‌نژاد: ۱۵ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی قراردادی اختصاص یافت/ مازندران؛ لنگر امنیت غذایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدجواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در همایش سراسری مدیران ستادی معاونت باغبانی و آیین رونمایی شناسنامه واحدهای زیربخش باغبانی با بیان اینکه بازو در حوزه اجرا در بخش کشاورزی کم داشتیم و امروز با قدرت اتاق اصناف کشاورزی داریم و این اتاق باید جا بیفتد و ما در کنارشان قرار داریم، اظهار کرد: در همه شهرستان‌ها باید پرچم اتاق اصناف کشاورزی بالا رود و نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم تمام فروشگاه‌های کشاورزی مجوزهای خود را از اتاق اصناف کشاورزی بگیرند و
حمایت از اتاق اصناف از وظایف ما است

ساداتی‌نژاد افزود: اتاق اصناف کشاورزی  و نظام مهندسی کشاورزی دو بازوی مهم در بخش کشاورزی هستند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: مزیت نسبی کشور بر اساس مطالعات داخلی و خارجی باغبانی است و می‌توان ارزآوری خوبی در این بخش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به باغبانی کم‌توجهی کردیم و همیشه باغبانی در حاشیه است در حالی که برای ما تولید ثروت دارد، گفت:  تلاش می‌کنیم باغبانی جایگاه خود را پیدا کند و نگاه ویژه ما در وزارت جهاد کشاورزی بخش باغبانی است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه باید ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد شود و کار سختی است، افزود: در این چند سال ۲۵ هزار هکتار گلخانه احداث شد و ۱۰۰ هزار هکتار عدد زیادی است و این موضوع  ماموریت رئیس جمهور است که باید اجرا شود و اینکار  نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در بخش کشاورزی باید از صنایع غیرکشاورزی دعوت کنیم و ثروت‌آفرینی در بخش کشاورزی داشته باشیم چرا که حق کشاورزی داده نشده است.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد:  باید سراغ مردم برویم و از سرمایه‌گذاران استفاده کنیم و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذار داشته باشیم و وارد بخش کشاورزی کنیم و این یک هنر است که باید از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: توسعه باغات در اراضی شیبدار بسیار مهم است و در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و این موضوع قابل قبول نیست که مناطق دیم خالی باشد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: مقرر شد هفته‌های سال را به نام استان‌ها و به نام محصولات اساسی آن استان نامگذاری کنیم و این آمادگی وجود دارد اولین پایلوت استان مازندران باشد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه الگوی کشت بعد نیم قرن در کشور ایجاد شد و این کار با همت و تلاش انجام خواهد شد، گفت: اولین کارگروه استانی الگوی کشت به صورت پایلوت در مازندران تشکیل خواهد شد و خودم در این کارگروه حضور خواهم یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بانک کشاورزی ۱۵ هزار میلیارد تومان  برای کشاورزی قراردادی اختصاص داد،ادامه داد: کشاورزی قراردادی مدرن‌ترین ابزار شناخته شده در دنیا است که هم به تولید و هم به کشاورزان کمک خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مازندران لنگرگاه امنیت غذایی کشور است و اگر طرح زهکشی در مازندران انجام شود، در بیشتر بخش‌ها به خودکفایی و با مرز خودکفایی دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد دلار هزینه زهکشی شمال کشور است و امیدواریم این  کار ویژه به خوبی به سر انجام برسد.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد:  مازندران یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و هر چه را به عنوان وزیر اختیار دارم در مازندران اختیارات بخش کشاورزی به استاندار مازندران تفیذ خواهد  شد.

وی با بیان اینکه مازندران کلکسیون کشاورزی است و در تمامی حوزه ها حرفی برای گفتن دارد، گفت: به عنوان وزیر جهاد کشاورزی شرمنده تولید نندگان بخش دام و طیور هستم و بعد آزادسازی یارانه‌ها بیشترین فشار بر حوزه دام و طیور است تلاش می‌کنیم این موضوعات را تا حدودی رفع کنیم.

انتهای پیام /۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول