اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

راه‌اندازی اولین توربین نیروگاه برق آبی «نارک» تاجیکستان

اولین توربین نیروگاه برق آبی «نارک» تاجیکستان پس از نوسازی توسط رئیس جمهور این کشور راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی اولین توربین نیروگاه برق آبی «نارک» تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اولین توربین نیروگاه برق آبی نارک پس از نوسازی، توسط «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان راه‌اندازی شد.

رئیس جمهور تاجیکستان پس از راه‌اندازی اولین توربین این نیروگاه در دیدار با مردم شهر «نارک» گفت: بهبود قابل توجهی در تامین انرژی این کشور در دوره پاییز و زمستان پس از نوسازی کامل نیروگاه مذکور صورت خواهد گرفت.

بنابر سخنان وی، توربین شماره یک نیروگاه برق آبی نارک به طور کامل تعمیر شده و از 3 ماه گذشته در حال بهره‌برداری آزمایشی بوده است.

رحمان تاکید کرد: این توربین با ظرفیت 300 مگاوات در ماه نوامبر سال 1972 میلادی به بهره‌برداری رسید و پس از نوسازی، ظرفیت آن به 375 مگاوات افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح احیای نیروگاه برق آبی نارک که امروز 50 ساله شد، در ماه مارس سال 2019 میلادی آغاز شد. قرار است که نوسازی این نیروگاه برق آبی طی 10 سال به طور کامل تکمیل شود.

نیروگاه برق آبی نارک بزرگترین نیروگاه برق آبی در آسیای مرکزی است و سد 300 متری آن دومین سد مرتفع جهان است.

به گفته رئیس جمهور تاجیکستان، این پروژه شامل دو مرحله است. در مرحله اول 3 توربین و در دومین فاز 6 توربین آن با تجهیزات اصلی و کمکی تعمیر می‌شوند.

رحمان تاکید کرد که در نتیجه اجرای کامل پروژه، ظرفیت نیروگاه برق آبی نارک به 375 مگاوات و میانگین تولید برق سالانه به 1.4 میلیارد کیلووات ساعت دیگر افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور تاجیکستان یادآور شد که تا آغاز اجرای این پروژه ظرفیت این نیروگاه 3000 مگاوات و میانگین تولید برق سالانه 11.2 میلیارد کیلووات ساعت بود.

وی در پایان از همه شهروندان تاجیکستان خواست تا در مصرف برق صرفه جویی کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول