اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: ماهواره‌های مورد استفاده اوکراین را سرنگون می‌کنیم

روسیه به تازگی تهدید کرده که ماهواره‌های آمریکایی را که به اوکراین کمک نظامی ارائه می دهند، سرنگون خواهد کرد.

روسیه: ماهواره‌های مورد استفاده اوکراین را سرنگون می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و طرفین همدیگر را به هدف قرار دادن زیر ساخت‌های فضایی و ماهواره‌ای تهدید کرده اند.

وبگاه «ارو تایمز» روز جمعه به سخنان اخیر یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه  شاره کرد که پیشتر گفته بود ماهواره‌های تجاری ایالات متحده و متحدانش در صورت مشارکت در جنگ اوکراین می‌توانند به اهداف قانونی روسیه تبدیل شوند.

«کنستانتین ورونتسوف» معاون بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفت، زیرساخت‌های شبه غیرنظامی ممکن است هدف قانونی برای یک حمله تلافی جویانه باشد.

ورونتسوف گفت: «ما در مورد دخالت ایالات متحده و متحدانش در زیرساخت‌های غیرنظامی فضایی صحبت می‌کنیم.»

ورونتسوف طی اظهارات خود به هیچ شرکت ماهواره‌ای خاصی اشاره نکرد. 

به دنبال این اظهارات، واشنگتن به مسکو نسبت به منهدم کردن ماهواره‌های آمریکایی هشدار داد.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: «من فقط می‌گویم که هرگونه حمله به زیرساخت‌های آمریکا با پاسخ متناسب مواجه خواهد شد.» (جزئیات بیشتر)

منابع خبری پیشتر مدعی شده بودند که ارتش روسیه قصد دارد با ابرسامانه موشکی «اس-۵۰۰» خود ماهواره‌های جاسوسی غرب را هدف قرار دهد.

بنابر ادعای برخی منابع خبری، روسیه هدف قراردادن ماهواره‌های جاسوسی کشورهای خارجی که  اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، با  سامانه موشکی اس-۵۰۰ هدف قرار دهد.

منابع خبری همچنین از تحرکات ماهواره تجسسی «کاسموس- ۲۵۵۸» روسیه در مدار زمین خبر دادند.

اس-۵۰۰، سلاحی است که روسیه قدرت دفاعی خود را  با آن تقویت کرده است. اس-۵۰۰ به عنوان یک سامانه دفاع فضایی توصیف شده است و می‌تواند ماهواره‌ها، موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های کروز ابرفراصوت  و هواپیماها ی رادار گریز را رهگیری کند.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت «آلماز آنتی» سازنده این سامانه اعلام کرده که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

مدیر شرکت آلماز آنتی گفته که اس -۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول