اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح هفته مازندران و نمایشگاه توانمندی مازندران در قائمشهر

آیین افتتاح هفته ی مازندران و نمایشگاه توانمندی مازندران در قائمشهر با حضور استاندار و مسؤولان استانی و شهرستانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قائمشهر برگزار شد.

افتتاح  هفته مازندران و نمایشگاه توانمندی مازندران در قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قائم‌شهر، آیین افتتاح هفته مازندران و نمایشگاه توانمندی مازندران در قائمشهر با حضور استاندار و مسؤولان استانی و شهرستانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قائمشهر برگزار شد.

سیدمحمود حسینی پور در آیین افتتاحیه هفته مازندران با عنوان اینکه ثبت روز مازندران در تقویم کشور حق این استان بود و مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است، اظهار کرد: دستاوردهای تاریخ و فرهنگ این استان را به دو دسته مادی و معنوی می‌توان تقسیم کرد هر چند نمی‌توان به دستاوردهای امروز و مادی منحصر کرد و دستاوردهای معنوی است که این استان را برای همیشه در تاریخ بشری یکه تاز می‌کند.

وی افزود: از دیرباز این استان به نام دیار علویان معرفی شد، چرا که مردم این دیار به ائمه اطهار علاقه نشان دادند و هنوز هم این محبت در وجود مردم نقش بسته است .

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌های موثر در روزهای سخت انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس خود را نشان داده است، افزود: دو‌سوم تولید خاویار کشور مربوط به مازندران است و برترین خاویار دنیا محسوب می‌شود و برنج مازندران به عنوان مرغوبترین محصول شمرده می‌شود و در ۱۴محصول کشاورزی مقام اول کشور را استان مازندران دارد. موفقیت‌های امروز مازندران حاصل تلاش‌هایی است که در زمینه تولید انجام شده است.

 

حسینی‌پور تصریح کرد: مردم مازندران در مفاخر انسانی جزو با فرهنگ‌ترین مردم هستند و با وجود محدودیت‌ها؛ مازندران در کشور نخستین استان مقصد گردشگری است به‌طوریکه نوروز امسال ۲۰میلیون مسافر به مازندران آمده اند که با امنیت‌ترین نقطه کشور لحاظ می‌شود.

وی اظهار کرد: مازندرانی‌ها همیشه افتخارآفرین هستند و در خان طومان رشادت بسیار به خرج دادند ‌و افراد بسیاری در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی مازندران تلاش کردند تا تاریخ بی‌نظیر استان برای همیشه حفظ و به نسل آینده به خوبی منتقل شود.

 

حسینی پور تاکید کرد: هفته مازندران با به نمایش گذاشتن دستاوردهای استان در دورترین نقاط موجب رونق تولیدات دستی توسط هنرمندان این دیار می‌شود بنابراین مسؤولان راهی ایجاد کنند تا تولیدات باعث ارتقای ثروت و معرفی محصولات استان در عرصه بین‌المللی شود.

استاندار مازندران، یادآور شد: هفته مازندران باید به جریانی برای معرفی تمام دستاوردهای مازندران مبدل شود و فارغ از آسیب‌های اجتماعی از جمله بیکاری و اعتیاد شود البته نه اینکه این رویکردها صرفا جنبه گفتمانی داشته باشد.

در ادامه مراسم افتتاح استاندار به همراه مسؤولان استانی و شهرستانی از غرفه‌های نمایشگاه دیدن و از نزدیک با غرفه‌داران و تولیدکنندگان ارتباط برقرار کردند.

در حاشیه افتتاحیه گروه نوازندگی و آیینی مازندرانی با هنرنمایی نوجوانان و جوانان مازندرانی هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کرد در فضای نمادین روستایی با شیرینی‌های خوشمزه محلی که به همت شهرداری قائمشهر صورت گرفت.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول