اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی به سد گلورد/مانعی برای تکمیل سد نداریم

استاندار مازندران از اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی به سد گلورد از سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت:  در حال حاضر مانعی برای تکمیل سد نداریم.

اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی به سد گلورد/مانعی برای تکمیل سد نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید محمود حسینی پور عصر امروز در بازدید از سد گلورد و پل ارتباطی ۶۰ روستای بالادست بهشهر که بر روی سد گلورد راه اندازی می شود، اظهار کرد:  سد گلورد یکی از پروژه های بزرگ استان مازندران است و پل ارتباطی روستاهای بالادست بهشهر از نیازهای اصلی مردم‌منطقه بهشهر در طول سالیان مختلف بوله است که نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.


وی افزود:  با توجه به اینکه سد گلورد چند سالی معطل بود سد گلورد، بعد از سفر ریاست جمهوری اعتبارات ۳۰۰ میلیارد تومانی برای ادامه و تکمیل سد گلورد در سفر آیت الله رییسی، رییس جمهور به مازندران اختصاص یافت و در حال حاضر مانعی برای تکمیل سد نداریم.

حسینی پور گفت: ۷۵ درصد کار ساخت سد گلورد انجام شده و پل ارتباطی سد گلورد برای روستاهای بالادست بهشهر در حال ساخت است که کار سازه ها انجام شد و فنداسیون در حال انجام است و مقرر شد که در تابستان ۱۴۰۲ آماده به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: روستای رودبار روستای جدیدی است که با زیر آب رفتن روستای قبلی با آبگیری سد گلورد بنا شده و اکنون  مشکلاتی همچون‌مشکلات منابع طبیعی، آب، برق، مسجد و آلمان شهید روستای رودبار دامن‌گیر مردم است و همچنین روستاهای ولم و شهرداری  هم در بخش منابع طبیعی  با مشکلاتی روبرو هستند که مقرر شد با کمک منابع طبیعی، آب منطقه ای  و گردشگری حل و فصل شود.

حسینی پور  یادآور شد: المان های زیبا و رمپ های پیاده روی طراحی شده برای پل ارتباطی بر  روی سد گلورد می تواند این منطقه بکر طبیعی را به مقصد گردشگری داخلی و خارجی تبدیل کند.

 

وی افزود: فرایند احداث پل ارتباطی سد گلورد در حوزه بهشهر به دلیل برخی مشکلات میراث و منطقه ای طولانی شد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطر نشان کرد: توجه به وجود منطقه گردشگری عباس آباد بهشهر، پل ارتباطی بر روی سد گلورد هم در کنار راه دسترسی روستاهای بالادست بهشهر این‌منطقه را مقصد مهم گردشگری تبدیل کند.

وی گفت: آبگیری اولیه سد گلورد انجام شد و بعد از اتمام ساخت و بهره برداری پل ارتباطی، سد به طور کامل آبگیری و آب شرب منطقه بهشهر، نکا و گلوگاه و همچنین آب کشاورزی این‌مناطق از این سد تامین‌می شود.


به گفته حسینی پور، پل ارتباطی سد گلورد بر روی سد و همچنین فراهم کردن منطقه گردشگری در اطراف سد، بزرگترین طرح گردشگری و طبیعت گردی و تفریحات سالم مختلف است که با بهره‌ برداری می تواند اشتغال زایی مناسبی را برای روستاییان‌منطقه فراهم کند که باید در حوزه بومگردی و گردشگری از هم اکنون وارد کار شوند که این منطقه آینده درخشانی برای مردم خواهد داشت.

سالار علیاری مدیر عامل شرکت ایول نیز به عنوان سازنده سد گلورد گفت:  سد گلورد از سال ۸۰ تا ۸۵  توسط شرکت سابیر که راه دسترسی به پروژه و تونل انحراف و تاسیسات جانبی را در اختیار داشت و ما از سال ۸۸  شرکت ایول بدنه سد، آب بندی سد و سرریز و تاسیسات جانبی را در اختیار گرفتیم.

 

وی افزود: از ابتدای تحویل پروژه  ۸۷ میلیارد تومان اعتبار داشتیم و اکنون با تعدیل و افزایش قیمت ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که از سال ۹۶ که آب‌گیری اولیه انجام شد به دلیل کمبود اعتبارات و انجام راه دسترسی روستاییان اکنون تنها ۲۰ درصد آبگیری انجام شده و معطل احداث پل دسترسی برای روستاییان بالادست هستیم.

وی گفت: مشکل اصلی ما اعتبارات بود که اگر اعتبارات به موقع تزریق می شد ۶۰ ماهه تمام‌می شد و اکنون به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم تا پروژه به اتمام برسد و در صورت تزریق اعتبار تا یکسال آینده سد به طور کامل به بهره برداری می رسد.

 

 

به گزارش فارس، بازدید از سد گلورد و پل در حال ساخت روستاهای بالادست بهشهر با حضور استاندار مازندران، جمعی از مدیران کل و مسوولان استانی و شهرستانی و فرمانداران  بهشهر و نکا انجام شد و مقرر شد تا با قوت بیشتری کارهای اتمام سد پیگیری شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول