اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مدیر پروژه پل خلیج فارس: پول باشد۳سال دیگر پل خلیج فارس تکمیل می‌شود

مدیر پروژه پل خلیج فارس گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان از سوی منابع دولتی و منطقه آزاد قشم برای تکمیل پل خلیج فارس اختصاص یافته است.

مدیر پروژه پل خلیج فارس: پول باشد۳سال دیگر پل خلیج فارس تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پل خلیج فارس پروژه بزرگی است که جزیره قشم را سرزمین اصلی متصل می کند و حدود ۲ کیلومتر طول دارد و بیش از یک دهه از آغاز ساخت آن می گذرد و بدلیل تامین نشدن منابع مالی به حال خود رها شده است.

از زمان آغاز بکار دولت سیزدهم، تلاش برای تأمین منابع مالی مورد نیاز این پروژه آغاز شد و حتی برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تجهیز کارگاه و آغازبکار دوباره پروژه، تعدادی از ویلاهای موسوم به ویلاهای ریاست جمهوری نیز به فروش گذاشته شد.

حالا امروز علی رضا زارع مدیر پروژه پل بزرگ خلیج فارس گفته ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع دولتی و ۵ هزار میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برای تکمیل بخشی از پروژه اختصاص داده شده و قرار است تا مابقی هزینه ها به روش های تامین مالی از طریق فایناس با شرکت های بین المللی خارجی در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: پیگیری ها برای دریافت منابع وعده داده شده دولتی در حال انجام است و روند دریافت این منابع تا سازمان برنامه و بودجه رسیده است و اکنون نیاز به اختصاص نهایی سهم دولتی منابع از سوی مسئولان بالادستی دارد.

زارع همچنین گفته در حال رایزنی برای دریافت مجوزهای مربوطه از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هستیم که بتوانیم تضمین های دولتی مورد نیاز فاینانس ها را تامین کنیم. مذاکرات با شرکت های مورد نظر در حال انجام است و تقریبا به نتیجه نهایی رسیده لیکن تنها حلقه مفقوده این بخش نیز تضامین دولتی است که یک همت از سوی مسئولان را می طلبد.

مدیر این پروژه برآورد هزینه کل احداث پل خلیج فارس را حدود۴۶۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۷۰ میلیون یورو یعنی حدود ۱۶ درصد از منابع دولتی هنگام شروع به پروژه تزریق شده است و ۳۹۰ میلیون یورو دیگر نیاز است که از این میزان هم ۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان منطقه آزاد قشم قرار است تامین شود.

مدیرپروژه پل خلیج فارس خاطرنشان کرد: در صورت تزریق منابع مالی به صورت مداوم و مستمر و بروز نکردن موانع و مشکلات جدید در مسیر ادامه طرح به نظر می رسد ابر پروژه پل خلیج فارس به مدت ۲ و نیم تا ۳ سال از شروع مجدد وارد مدار بهره برداری شود.

به گزارش فارس، تکمیل پروژه پل ارتباطی خلیج فارس که شامل جاده و راه آهن است، تحرک اقتصادی شگرفی در زمینه های مختلف اقتصادی در این جزیره خلق خواهد کرد و در عین حال سبب پویایی بندر کاوه در جزیره قشم با توجه به موقعیت منحصربفرد آن نیز خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول