اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۹ دی جلوه گر بینش حقیقی ملت ایران است

یک استاد دانشگاه گفت: نهم دی ماه در تاریخ جمهوری اسلامی با عنوان روز بصیرت و بینش حقیقی و تبدیل آن به یوم الله ثبت و ماندگار شد.

۹ دی جلوه گر بینش حقیقی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر صفی اله رمضانخانی استاد دانشگاه و مشاور سابق کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امشب در گفت و گویی رسانه ای با اشاره به حماسه 9 دی ماه ۱۳۸۸ آن را نقطه عطفی در تجدید میثاق ملت رشید ایران با آرمان های انقلاب اسلامی وامام خمینی(ره) دانست. 

وی با بیان اینکه 9 دی ماه 1388 بصیرت مردم، گویای توجه و دقت آنها به مسئله اتحاد و انسجام در پایبندی به ولایت فقیه ورهبری وشهیدان با درایت ولی امر مسلمین بود، افزود: این رویداد درس عبرتی برای دشمنان قسم خورده نظام اسلام بود که آنها دیگر خیال باطل فتنه‌گری را در سر نپرورانند و هر بار به این فکر افتادند با ذلت و خواری شکست خوردند.

رمضانخانی عنوان کرد: نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز بصیرت و بینش حقیقی و تبدیل آن به یوم الله ثبت و ماندگار شد ومردم در این روز، تیر خلاص را به سوی فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.

وی  با اشاره به حضور مردم در صحنه مبارزه با فتنه اظهار داشت: روز نهم دی، روزی بود که مردم سرافراز و همیشه درصحنه ایران نشان دادند که انقلابی که با خون هزاران شهید بدست آمده، را به خوبی می شناسند. آنها هرگز به خون شهدا خیانت نخواهند کرد و فریب مکر و نیرنگ های دشمنان را نمی خورند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مردم ایران که هشت سال جنگ را با دست خالی اداره کردند، راه را گم نمی کنند و دست از راهبر واقعی خود برنمی دارند و در روز 9 دی 1388، با حضور میلیونی مردم در صحنه، سیلی محکمی به استکبار جهانی زده شد. استکباری که همواره به دنبال جنگ و ستیز با آرمان های خمینی کبیر بوده است. 

این کارشناس فرهنگی با بیان اقدامات استکبار جهانی بر ضد انقلاب گفت: آمریکا و سایر دوستان ناپاکش در سال های اولیه انقلاب تلاش کردند از راه جنگ تحمیلی ضربه ای بر پیکر نحیف انقلاب اسلامی وارد نمایند، اما آنها با رهبری های خمینی کبیر و مقاومت جانانه مردم شهید پرور ایران اسلامی روبرو شدند که این مساله هیچ وقت در ذهن های خبیث شان خطور نمی کرد. 

رمضانخانی با اشاره به مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی تصریح کرد: ملت ایران با دفاع غیر تمندانه خود و با هدیه بهترین فرزندان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن به اشغال دشمنان در بیاید و آنها نتوانستند خدشه ای به انقلاب نحیف ایران اسلامی وارد کنند. 

دکتر رمضانخانی جنگ امروز را جنگ فرهنگی توصیف کرد و بیان داشت: امروز دشمن به جنگی روی آورده که تجهیزات جنگی آن، توپ، تانک و موشک نیست و بخش اعظم امکانات جنگ آن را رسانه ها و ماهواره ها در برمی گیرند. این بار هدف دشمنان تصرف خاک وسرزمین کشور نیست، بلکه تغییر فرهنگ و عقیده مردم سرزمین هدف است. آنها در سالهای اخیر و در راستای نیت پلیدشان با جنگ نرم وشبیخون فرهنگی بارها تلاش کرده‌اند اعتقاد به نظام منتخب مردمی را در نگاه ملت غیور ایران اسلامی کمرنگ کرده و برای ایجاد تفرقه میان مردم وحکومت تلاش کرده اند، اما آنها با درایت رهبری و حضور مردم درصحنه، در ماه های اخیر  نیز شکست را قبول کردند. 

وی افزود: درفتنه 88 همگی شاهد بودیم که دشمنان با دراختیار داشتن رسانه ها، چگونه به جنگ با نظام اسلام وارد شدند و اگر درایت و بینش عمیق مردم هوشمند ایران ورهبری وجود نداشت، معلوم نبود که با ادامه این فتنه چه برسر این نظام اسلامی می آمد.

رمضانخانی با اشاره به نقش مردم در مبارزه با فتنه اظهار داشت: روز نهم دی و پس از حوادث تلخ سال 1388، مردم بار دیگر بیعت و تجدید میثاقی به یادماندنی با نظام اسلامی و راه شهیدان و رهبری انقلاب داشته باشند تا جای هیچ شبهه ای برای نوکران استکبار باقی نماند. دشمنان با یک تحلیل غلط فکر می کردند که ایمان مردم پس از سی سال به این انقلاب و راه شهیدان تضعیف شده است. 

این مدرس دانشگاه ادامه داد: مردم ایران طی سال های اخیر با حضور در مناسبات و رخدادهای سیاسی از جمله انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و حضور پر شکوه  در راهپیمایی ۱۳آبان ۱۴۰۱ بیش از پیش حمایت خود را از رهبری و نظام اسلامی نشان دادند.

این کارشناس فرهنگی  با اشاره به وظیفه مسئولان فرهنگی گفت: اکنون وظیفه مسئولان در حوزه فرهنگ این است که همواره با شیوه ها و روش های صحیح تربیتی، فرزندانی را تربیت نمایند که بتوانند درآینده با بصیرت انقلابی از عهده تجزیه و تحلیل مسائل مختلف برآیند وهمواره برای ایران عزیز آماده جانفشانی باشند. 

رمضانخانی در خصوص آینده تحولات کشور نیز گفت: بی شک در حال و آینده نیز شاهد فتنه انگیزی هایی از سوی دشمنان ومنافقان خواهیم بود. مردم و مسئولان باید در خصوص مسائلی از جمله تحریم ها، بحث برجام  و اقتصادی هوشیار باشند و با رصدکردن اتفاقات و رخدادهای کشور و نیز با وحدت و همدلی، حیله ها و حربه های دشمنان را به یأس تبدیل کنند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول