اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقویت «پدافند هوایی مسکو» در جشن‌های سال نوی میلادی

وزارت دفاع روسیه در اقدامی احتیاطی پدافند شهر مسکو را در ایام جشن‌های سال نوی میلادی تقویت کرده است.

تقویت «پدافند هوایی مسکو» در جشن‌های سال نوی میلادی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز شنبه گزارش کردند که روسیه پدافند هوایی بر فراز شهر «مسکو» پایتخت این کشور را تقویت کرده است.

شبکه خبری «فاکس نیوز» در این زمینه نوشت، روسیه به شهروندان در «بلگورود» نزدیک مرز اوکراین دستورالعمل‌هایی  برای پناه گیری ارائه کرده است.

منطقه بلگورود  که با استان «خارکی‌یف» در اوکراین مرز مشترک دارد در ماه‌های اخیر شاهد حملات متعددی بوده است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که ۲۰۰۰ نظامی بر پدافند هوایی مسکو همزمان باشب سال نوی میلادی  انجام وظیفه خواهند کرد.در مجموع در ایام تعطیلات سال نو و تعطیلات آخر هفته، ۲۰ هزار نفر از نظامیان پدافند هوایی-موشکی نیروی هوافضا روسیه در آماده باش رزمی خواهند بود.

مقامات روسیه در صورت تکرار حملات در بلگرود، نقشه‌هایی از پناهگاه‌های شهر را  در اختیار ساکنان این منطقه قرار داده‌اند.

پیشتر، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم در پیامی خطاب به نظامیان و سربازان این کشور به مناسبت سال نو میلادی اعلام کرد که پیروزی ارتش روسیه موضوعی اجتناب ناپذیر است.

سخنان مقام‌های ارشد روسیه درباره جنگ اوکراین در حالی مطرح شده که مسئولان ارشد غربی و در راس آنها آمریکایی‌ها از زمان آغاز این جنگ در تاریخ ششم فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰) در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی به اوکراین هستند و همزمان به تشدید فشارهای بی سابقه علیه روسیه روی آورده‌اند.

در رویدادی دیگر، منابع رسانه‌ای اخبر دادند که آژیر حملات هوایی روز شنبه در مناطق مختلف اوکراین به صدا درآمده و مقام‌های اوکراینی با هشدار درباره حملات موشکی روسیه از شهروندان اوکراینی خواسته‌اند به پناهگاه‌ها بروند.

طبق گزارش رسانه‌ها، دستکم ۱۰ انفجار در «کی‌یف» پایتخت اوکراین به وقوع پیوسته و «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف رجوع ساکنان پایتخت به پناهگاه‌ها را خواستار شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول