اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

منادی: تنها یک ایرانی می‌تواند از 800 مقاله به 78 هزار مقاله برسد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با نیم درصد تولید ناخالص داخلی از ۸۰۰ مقاله به ۷۸ هزار مقاله رسیدیم تنها یک ایرانی می‌تواند این کار را انجام دهد.

منادی: تنها یک ایرانی می‌تواند از 800 مقاله به 78 هزار مقاله برسد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها گفت: امسال ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولت است که ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون آموزش و تحقیقات بودجه بندی شده است.

وی افزود: ما آموزش را به صورت یکپارچه دیدیم و گفتیم تمام آموزش باید به صورت یکپارچه دیده شود، اولین بحث ما موضوع صفر تا شش ساله‌ها بود، در حال حاضر هم سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک فعال است.

منادی ادامه داد: آموزش عالی باید آموزش و پرورش را جدی بگیرد چرا که خروجی آموزش و پرورش ورودی آموزش عالی است، در دولت سیزدهم شأن و منزلت آموزش و پرورش و معلمان حفظ شد و دیدید که در جریان اغتشاشات یک معلم پای کار ضد انقلاب حضور نیافت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شأن اساتید دانشگاه اظهار داشت: در برجام ۶ کشور ابرقدرت یک طرف هستند و ایران یک طرف، این به برکت دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در حوزه بودجه پژوهشی لنگ می‌زنیم، ادامه داد: قرار بود به ۴ درصد تولید ناخالص داخلی برسیم اما فقط نیم درصد محقق شده است، با این ریش نمی‌توان رفت تجریش؛ اما ما با همین دارایی از ۸۰۰ مقاله به ۷۸ هزار مقاله رسیدیم تنها یک ایرانی می‌تواند این کار را انجام دهد؛ اما باید برنامه ریزی کنیم چرا که کشورهای دیگر در حال پیشرفت هستند.

* رهبر معظم انقلاب مستقیما پیشرفت شرکت های دانش بنیان را هدایت می کنند

وی با تأکید بر حمایت مقام معظم رهبری از شرکت‌های دانش بنیان گفت: امروز اقتصادی به اندازه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان شکل گرفته که یک سوم بودجه دولت است، سال گذشته ۳۲۰۰ میلیارد تومان همین شرکت‌ها فروش داشتند یعنی عملا پایلوتی از سیلیکون ولی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شده است.

وی افزود: با احتساب افزایش بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان عملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات در مسیر توسعه دانش است، حالا شما به این مجلس مدال دانش بنیانی می‌دهید یا خیر؟

وی با بیان اینکه حقوق کی روش دو برابر حقوق کل وزیران است، گفت: از این به بعد انتشار مقاله در مجلات پولی می‌شود، ما باید هزینه کنیم تا از کشورهای رقیب عقب نمانیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول