اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌تهیه طرح جهاد تبیین توسط سازمان بسیج مستضعفین/ توسعه محلات محروم‌ با هدف کاهش آسیب‌‌‌‌‌ اجتماعی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سازمان بسیج در حال تهیه طرحی برای جهاد تبیین است و می‌خواهد از بسیاری از قشرها در این مسیر استفاده کند و به دنبال جذب مشارکت همه دستگاه‌ها در این کار است.

‌تهیه طرح جهاد تبیین توسط سازمان بسیج مستضعفین/ توسعه محلات محروم‌ با هدف کاهش آسیب‌‌‌‌‌ اجتماعی

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عملیات اجرایی توسعه ویژه 30 محله محروم در سراسر کشور، صبح امروز با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، آغاز شد.

برای اجرای طرح که قرار است صدها محله محروم و حاشیه‌نشین به صورت ویژه توسعه یابد، دستگاه‌های مختلفی پای کار آمده‌اند که در این بین سازمان بسیج مستضعفین مسئولیت توسعه 30 محله شامل یک محله در هر استان  و دو محله در استان سیستان و بلوچستان بر عهده گرفته است، این طرح با هدف کاهش آسیب‌‌‌‌های اجتماعی در این محلات اجرایی می‌شود.

سردار سلیمانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: اولویت ما خدمت به مردم است، و جهاد تبیین در سایه همین اقدامات، نمود می‌یابد درواقع جهاد تبیین بدون خدمت به مردم کارکرد ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید برای همه چیز برنامه داشته باشیم‌، تصریح ‌‌کرد: ما از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه چهاردهم جهان را داریم و فقط 13 کشور از ما در این شاخص اقتصادی بالاترند. نکته حائز اهمیت آنکه عربستان با صادرات حدود 10 میلیون بشکه در روز که حدود 10 برابر صادرات ایران است، سالانه صدها میلیارد دلار درآمد دارد، اما با این حال از نظر تولید ناخالص داخلی جایگاهش پایین‌تر از ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: اوضاع اقتصادی کشور در دوران پیش از انقلاب خوب نبود، ما جوان‌ها و نوجوان‌‌‌‌های همان زمان هستیم و شاهد این ماجرا بودیم، امروز در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی ما بالاتر از کشورهای منطقه هستیم، به عنوان مثال ترکیه 500 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد، اما میزان بدهی خارجی ایران بسیار پایین‌تر است.

سردار سلیمانی اظهار داشت: مشکل اینجاست که چهره‌ای از ما جلوه داده‌اند که برخی مردم فکر می‌کنند که ما خیلی عقب هستیم، رسانه‌های طرف مقابل طوری در بلندگوهای خود در حال تبلیغات منفی هستند که ما فکر ‌کنیم پیشرفت نکرده‌ایم و این در حالی است که ما در بسیاری از حوزه‌ها شرایط خوبی داریم.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی ما توزیع غلط ثروت است، به عنوان مثال 80 درصد تسهیلات در تهران پرداخت می‌شود و این مسئله باید درست شود، ما باید به سمت توسعه محله‌ها برویم و پرچم عدالت را در این محله‌ها بلند کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: همان‌طور که از اسم این نهاد پیداست و حضرت آقا فرمودند بسیج مستضعفین پاره تن مردم است‌ و باید مصلحت مردم را در نظر بگیرد. ما باید به سمت هزینه کردن در محله‌ها برویم.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی دروغ رسانه‌های دشمن، گفت: شرایط در حوزه رسانه به گونه‌ای است که در موضوع آن خانم امینی، با اینکه ما تصاویر دوربین‌ها را نشان دادیم و ثابت کردیم دخترخانمی که در کلاس گشت ارشاد حضور داشت به یکباره سکته کرده و به زمین افتاد، اما این گونه به مردم القا شد که وی کشته شده است؛ ‌‌این در حالی است که در کشور کانادا یک پلیس تنومند به شدت یک خانم را بلند کرد و به دیوار کوبید و این خانم از شدت ضربه فوت کرد، اما کسی به این مسئله نپرداخت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: اگر خدمت انجام شود ما می‌توانیم در مسیر جهاد تبیین گام برداریم. سازمان بسیج در حال تهیه طرحی برای جهاد تبیین است و می‌خواهد از بسیاری از قشرها در این مسیر استفاده کند و درواقع به دنبال جذب مشارکت همه دستگاه‌ها در این کار است. به عنوان مثال ما می‌توانیم اقشاری نظیر معلمان را به صورت 100 درصد وارد جهاد تبیین کنیم.

سردار سلیمانی گفت: گنجینه نظام، حاشیه شهرها و مناطق مستضعف‌نشین است و ما باید جهت خود را تغییر داده و به سمت توسعه این مناطق برویم و خیلی از هزینه‌ها را از برخی مناطق سوق داده و به سمت مناطق محروم بیاوریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنان خود افزود: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب و در چند سخنرانی فرمودند که نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گونه ابایی در اینکه اشتباه خود را بپذیرد و جبران کند، ندارد. ایشان در سال‌های 98 و 99 طی چند سخنرانی به موضوع رویکردهای تحولی پرداختند و فرمودند باید تحول آغاز شود اما مشکل اینجاست که پس از این تاکیدها‌ تحولی آغاز نشد؛ حضرت آقا تاکید کرده بودند که این تحول باید با پیش‌قراولی جوانان و میدان‌داری مردم انجام شود و ایشان گفته‌اند تا می‌توانید مسائل را از همین مسیر حل کرده و الگوسازی کنید. البته ایشان گفته‌اند منظور از تحول هر تحولی نیست، بلکه تحول الی احسن‌الحال از وضع موجود به وضع مطلوب انقلاب اسلامی؛ ما در بسیج مستضعفین در خدمت شما هستیم و این کار را انجام خواهیم داد. سازمان بسیج مستضعفین تمام‌قد پای کار است. سپس به دنبال آن هستیم که همه دستگاه‌ها را هم پای کار بیاوریم. اگر هر دستگاهی به هر دلیلی پای کار نیامد آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی افزود: همه از استاندار و شهردار گرفته تا فرماندار و دیگر مسئولان و دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و نقش خود را ایفا کنند. هرچه لازم باشد باید ایجاد شود، از بانک گرفته تا دیگر موارد مورد نیاز را احداث خواهیم کرد و باید نفر به نفر مشکلات مردم چیست. البته در این مسیر، مردم هم باید نقش‌آفرینی کنند و باید این مردم‌ توانمندسازی شوند و نهایتا بتوانیم خبرهای خوشی را به گوش حضرت آقا و مردم عزیز برسانیم.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول