اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

باید خود را متناسب با چالش‌های مختلف پیاده روی اربعین آماده کنیم

مدیرکل امور حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشورگفت: با توجه به اینکه برگزاری مراسم اربعین به لحاظ زمانی، در گردش است و در فصول گوناگون با آب و هوای مختلف روبه رو خواهد شد، باید چالش‌های گوناگون آن را پیش‌بینی کرده و برای آن مهیا شویم.

باید خود را متناسب با چالش‌های مختلف پیاده روی اربعین آماده کنیم

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، اولین نشست تخصصی "درس آموخته‌های نظام سلامت در مدیریت تجمعات انبوه با تاکید بر مراسم اربعین حسینی(ع)"، روز یکشنبه آینده ( 25 دی ماه جاری)، با حضور متخصصان و مسئولان کشوری، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مرزی و نمایندگان استانداری‌های مناطق ذیربط ، با مشارکت مسئولان و متخصصان وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار خواهد شد.

 شیوا یوسفیان مدیرکل امور حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور و دبیر اجرایی نشست تخصصی "درس آموخته های نظام سلامت در مدیریت تجمعات انبوه ..." در خصوص موضوع این نشست، افزود: تجمعات انبوه گوناگونی در کشور برگزار می‌شود و همه ساله، بعد از مراسم اربعین، شاهد مراسم ۲۸ صفر در خراسان و تجمعات انبوه دیگری هستیم .
 وی اظهار داشت: نظام سلامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در  رخدادها و رویدادهای گوناگون، نقش آفرینی می‌کند و در این عرصه نیز که شاهد مسائل گوناگون نظیر حوادث ترافیکی، مدیریت آب و غذا، مشکلات آب و هوای منطقه نظیر ریزگردهای هوا و...  هستیم، و در هر یک، با چالش هایی روبه رو خواهیم بود، باید پاسخ مناسب و راهکار داشته باشیم .

یوسفیان افزود: با توجه به اینکه برگزاری مراسم اربعین بلحاظ زمانی، در گردش است و در فصول گوناگون با آب و هوای مختلف روبه رو خواهد شد، باید چالش‌های گوناگون آن را پیش‌بینی کرده و برای آن مهیا شویم .

مدیرکل امور حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور گفت: اربعین سال جاری در تابستان، و گرمازدگی، یکی از مشکلات اصلی آن بود که با آن مواجه شدیم و تغییر زمانی در برگزاری این مراسم، چالش‌های متفاوتی را ایجاد می‌کند که اگر مدیریت نکنیم، پاسخ مناسبی نخواهیم داشت، اما با شناسایی منابع، ظرفیت‌ها، نقاط ضعف و قوت، می‌توانیم به تهدیدها پاسخ مناسبی داده و کاهش خطر را شاهد باشیم.
وی همچنین افزود: سال جاری به منظور مدیریت هر چه بهتر مراسم اربعین، از بحث مدل ارزیابی خطر استفاده کردیم و خطراتی که ما را تهدید می‌کند، مانند احتمال بروز گرمازدگی، انتقال بیماری‌های ناشی از آلودگی آب و غذا، و حوادث ترافیکی را پیش بینی کردیم، و بر حسب شناخت مشکلات، سناریوهای مختلف در دانشگاه‌های علوم پزشکی طراحی و برنامه ریزی شد و از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی استان های مرزی و تعامل با مجموعه بنیاد برکت، به رفع نیاز ها در حوزه تامین تخت بستری جهت ارائه خدمات درمانی و همچنین، بالگرد برای امداد هوایی و دیگر نیازها اقدام شد.

یوسفیان در خصوص برگزاری اولین نشست تخصصی "درس آموخته های نظام سلامت در مدیریت تجمعات انبوه "  نیز گفت: از چند ماه پیش، پرسشنامه های مربوطه طراحی شد، حدود 58 درس آموخته و تجارب متخصصان که به دبیرخانه نشست رسیده بود، در کمیته های علمی بررسی و مورد داوری قرار گرفت و تجارب برتر مشخص شدند تا در پنل های تخصصی به شرکت کنندگان این نشست، ارائه شوند.

  مدیرکل امور حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور تشکیل 7 کمیته تخصصی، بهره مندی از نظرات دانشجویان دکترای سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، استخراج ایده‌ها برای انجام پژوهش های کاربردی و دستیابی به دانش محصول محور را از دستاوردهای این نشست عنوان کرد.
وی در پایان سخنانش، ابراز امیدواری کرد: با نتایجی که از برگزاری نشست تخصصی مدیریت تجمعات انبوه و حضور جامعه علمی و اساتید حوزه سلامت در حوادث و بلایا بدست می‌آید، شاهد ارتقای کیفیت ارائه خدمات در تجمعات انبوه باشیم و با بیان مطالبات و درخواست حمایت از متولیان شرکت کننده در این نشست و هماهنگی‌های بیشتر بین بخشی، گام عملیاتی محکم تری در این عرصه برداریم.

پایان  پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول