اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مسمومیت ۳۲ نفر بر اثر منواکسید کربن از ابتدای پاییز تاکنون در خراسان‌شمالی

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از اول مهرماه ۱۴۰۱ تا کنون ۳۲ نفر بر اثر منواکسید کربن مسموم و ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

مسمومیت ۳۲ نفر بر اثر منواکسید کربن از ابتدای پاییز تاکنون در خراسان‌شمالی

تقی دولت‌آبادی، رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: امسال ۳۲ نفر بر اثر منواکسید کربن مسموم شدند و ۲ نفر جان خود را از دست دادند که سال گذشته ۵۰ نفر مسموم و ۸ نفر فوتی داشتیم که خوشبختانه نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

وی گفت: علایم مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و خواب‌آلودگی است و اگر فردی دچار چنین علایمی شود باید به سرعت به اورژانس اطلاع داده چون اگر این علایم ادامه پیدا کند سبب کاهش هوشیاری و در نهایت مرگ آن فرد خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به مصرف بهینه گاز، افزود: آمادگی کامل جهت قطع احتمالی گاز را داریم تا مراکز بهداشتی درمانی که باید فعال باشند را با سوخت جایگزین دیزل مدیریت کنیم تا با قطعی گاز مشکلی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این ایام که در استان شاهد بارش برف و کولاک بودیم اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی‌ در حالت آماده‌باش کامل بود که خوشبختانه در این زمان خوشبختانه هیچ حادثه قابل توجه‌ای پیش نیامده است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول