اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شرط عربستان سعودی برای پرداخت حقوق کارمندان یمنی به ازای ایجاد منطقه حائل

یک دیپلمات سعودی با بیان اینکه ریاض برای توقف تنش در یمن از چین و روسیه درخواست کمک کرده، خبر داد که ائتلاف سعودی با پرداخت حقوق کارمندان یمنی در صورت ایجاد یک منطقه حائل در مرزها موافقت می‌کند.

شرط عربستان سعودی برای پرداخت حقوق کارمندان یمنی به ازای ایجاد منطقه حائل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ پس از اظهارات «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد درباره سازنده و مثبت بودن مذاکرات آتش‌بس با صنعاء، یک دیپلمات سعودی می‌گوید که ریاض با پرداخت مشروط حقوق کارمندان در مناطق تحت کنترل صنعاء موافقت خواهد کرد.

این دیپلمات سعودی که اشاره‌ای به نام او نشده در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفت: «پرداخت حقوق مشروط به آن است که حوثی‌ها ضمانت‌های امنیتی از جمله ایجاد یک منطقه حائل در طول خطوط مرزی یمن و عربستان سعودی در مناطقی که تحت کنترل آن‌هاست را بپذیرند.»

به‌رغم تأکید مکرر تهران درباره عدم مداخله در امور یمن،‌ این دیپلمات سعودی ادعا کرد که ریاض از چین و روسیه درخواست کرده که به ایران و دولت صنعاء برای جلوگیری از تنش در یمن فشار بیاورند.

این خبرگزاری آمریکایی همچنین در این گزارش که امروز (سه‌شنبه) منتشر شده است، در ارتباط با پرونده تبادل اسرا میان طرفین به نقل از یک مقام سازمان ملل نوشت: «فرصتی است برای پایان دادن به جنگ، اگر دو طرف با حسن نیت مذاکره کننده و این مذاکرات شامل دیگر نمایندگان یمنی شود.»

این در حالی است که هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، شامگاه دوشنبه، اظهار داشت برهه کنونی شاهد تغییر احتمالی در روند جنگ هشت ساله علیه ملت یمن خواهیم بود.گروندبرگ، دیشب، مذاکرات با مقامات صنعاء به ویژه «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن را «مثبت و سازنده» خواند.

 ۳۰ آذرماه گذشته بود که سخنگوی انصارالله از ورود هیأتی عمانی به این کشور برای ارائه پیشنهادهای جدید در خصوص آتش‌بس خبر داده بود. این هیأت پس از رایزنی با مقامات ارشد صنعاء از جمله رئیس شورای عالی سیاسی و انتقال مواضع ائتلاف سعودی به مقامات یمنی، صنعاء را ترک کرده بود.

هیأت عمانی در دومین سفر خود در حدود یک ماه گذشته، اخیرا وارد صنعاء شد و پس از رایزنی با مقامات یمنی صنعاء را به مقصد عمان ترک کرد.

یک دیپلمات یمنی پیش‌تر در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» در ارتباط با این سفر گفته بود: «صنعاء بر شروط خود در مورد پرداخت حقوق تمام کارمندان، رفع محاصره و ممنوعیت هوایی به ازای اجازه ازسرگیری تولید نفت پافشاری دارد. میانجی عمانی پیوسته در تلاش است تا دیدگاه‌ها را در زمینه مسائل انسانی نزدیک کند.»

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول