اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آیت‌الله مهدوی: دلایل عقلانی الزام حجاب با ذوق شاعرانه تبیین شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش شعر در ماندگاری معارف اهل بیت (ع) گفت: دلایل عقلانی الزام درونی حجاب با ذوق شاعرانه در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله مهدوی: دلایل عقلانی الزام  حجاب با ذوق شاعرانه تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه شنبه در دومین کنگره شعر حضرت مادر، اظهار داشت: اشعاری که در وصف ائمه (ع) سروده می‌شود لذتی غیر قابل بیان دارد و تا زمانی که شاعر بهره‌ای معنوی نبرده باشد نمی‌تواند چنین کلماتی را بسراید.

وی ادامه داد: این مطالب وقتی در قالب شعر قرار می‌گیرد موجب دوام این معارف می‌شود و قطعا پاداش اصلی این اشعار توسط ائمه اطهار (ع) داده خواهد شد.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: کلام‌ ائمه (ع) در عین اینکه بالاتر از کلام مخلوق و پایین‌تر از کلام‌ خالق است اما عین عقلانیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید حضرت زهرا (س) در خصوص عفاف و رعایت حریم زن و مرد، افزود: رعایت حریم و حیا موجب آرامش فکری و روانی افراد جامعه است.

وی اضافه کرد: لازم است اشعار به سمت تقویت معارف عقلانی دین مانند حجاب سوق داده شود و دلایل عقلانی الزام درونی حجاب با ذوق شاعرانه در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: با اشاره به فرازهایی از آیات قرآن تصریح کرد: در تمامی آیات مربوط به حجاب و عفاف، بلافاصله پس از بیان حکم دلیل و نتیجه عقلانی رعایت آن حکم هم بیان شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، گفت: یکی از ضروریات امروز تبیین حجاب بر مبنای استدلال عقلی است زیرا مکتب ما مکتب مستدل سخن گفتن است نه مکتب متعصبانه سخن گفتن.

وی خاطر نشان کرد: مقتضای روحیه فاطمی دفاع از ولایت است زیرا تمام زندگی حضرت فاطمه (س) تبیین جایگاه ولایت بود.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: باید خود را برای دفاع از ولایت فقیه و زمینه‌سازی برای ظهور آماده کرد.

گفتنی است اختتامیه دومین کنگره ملی شعر «حضرت مادر» در محورهای مقام نورانی حضرت زهرا(س)، ارزش عفاف و هویت زن مسلمان در قرآن کریم و‌ جایگاه مادر و مادران ائمه (ع) در قالب‌های شعر، ترانه و مدح شامگاه شنبه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

ارسال آثار به این کنگره از سالروز شهادت حضرت زهرا (س) آغاز و تا ۲۰ دی ادامه داشته و پس از داوری، پنج اثر برتر و سه اثر شایسته تقدیر معرفی شد. در این مدت بیش از ۵۰۰ اثر از ۱۷۰ شاعر به دبیرخانه جشنواره در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ارسال شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول