اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس/ تهیه گزارشی از موانع تحقق فاینانس روسیه در طرح‌های راه‌آهن توسط مرکز پژوهش‌های مجلس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: مقرر شد مرکز پژوهش‌ها موانع عدم تحقق فاینانس روسیه در طرح‌های راه آهن را تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارائه کند تا پس از اخذ نظر وزیر راه و شهرسازی مبنای اقدامات نظارتی بعدی قرار گیرد.

مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس/ تهیه گزارشی از موانع تحقق فاینانس روسیه در طرح‌های راه‌آهن توسط مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، شهباز حسن‌پوربیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز این کمیسیون، با حضور علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس و فکری رئیس سازمان کمک‌های فنی و سرمایه‌گذاری خارجی ایران، گفت: رئیس سازمان کمک‌های فنی و سرمایه‌گذاری خارجی ایران در این نشست گزارشی از وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم ارائه کرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه میزان سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم براساس گزارش ارائه شده در نشست امروز کمیسیون اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، عنوان کرد: حجم سرمایه‌گذاری مصوب معتبر در دولت سیزدهم معادل 5 میلیارد و 950 میلیون دلار بوده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فکری در پاسخ به سؤالات نمایندگان به بیان مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری خارجی اشاره و راه‍‌کارهای پیشنهادی نیز برای توسعه و ارتقای جذب سرمایه خارجی از کشورهای همسایه و همسو را ارائه کرد.

حسن‌پور بیگلری با بیان اینکه رئیس سازمان کمک‌های فنی و سرمایه‌گذاری خارجی ایران پیشنهادات کاربردی در خصوص تأمین مالی خارجی طرح‌های بزرگ در کشور را نیز ارائه کرد، تصریح کرد: مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی چین و روسیه نیز در این نشست مطرح و توسط فکری پاسخ لازم ارائه شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مقرر شد مرکز پژوهش‌ها موانع عدم تحقق فاینانس روسیه در طرح‌های راه‌آهن را تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارائه کند تا پس از اخذ نظر وزیر راه و شهرسازی مبنای اقدامات نظارتی بعدی قرار گیرد، گفت: کارگروهی به ریاست توانگر عضو کمیسیون اقتصادی و عضویت رئیس سازمان، عضو نماینده کمیسیون عمران و نماینده حوزه انتخابیه پروژه‌های دارای فاینانس مصوب تشکیل و ظرف دو ماه نتایج بررسی علل عدم جذب این منابع خارجی را به کمیسیون اقتصادی ارائه کنند.

حسن‌پور بیگلری با اشاره به اینکه در ابتدای نشست امروز کمیسیون اقتصادی ایرادات اعلامی شورای نگهبان در خصوص طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز مطرح شد، ادامه داد: شورای نگهبان دو ایراد از طرح مذکور گرفته بود که با حضور مولابیگی عضو شورای نگهبان مطرح و نظرات اعضا برای رفع ابهام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد نتیجه این توافقات در جلسه بعدی کمیسیون به رأی گذاشته شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول