اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

درآمد ۲۵۳ میلیارد ریالی کمیته امداد قم از زکات/ ۴۰۵ اثر در دبیرخانه جشنواره علمی زکات دریافت شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از برگزاری جشنواره علمی زکات به‌منظور ترویج این فرهنگ در جامعه خبرداد و گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۲۵۳ میلیارد ریال درآمد زکاتی داشته‌ایم.

درآمد ۲۵۳ میلیارد ریالی کمیته امداد قم از زکات/ ۴۰۵ اثر در دبیرخانه جشنواره علمی زکات دریافت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در نشست خبری جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان قم که ظهر امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: فریضات زکات یکی از واجبات فراموش شده‌ای است که کمیته امداد امام خمینی(ره) طی این سال‌ها سعی کرده اقداماتی در راستای سازماندهی این عرصه انجام دهد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا به امروز اعتباری بالغ‌بر ۲۵۳ میلیارد ریال زکات در استان بدست آمده است و طبق بررسی‌های ما در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ رشدی ۴۰۰ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: در بحث شبکه سازی زکات نیازمند یک توسعه‌ای بودیم و امسال سعی کردیم در این راستا اقداماتی انجام دهیم.

مسعودیان راد بیان کرد: امسال دو جلسه شورای زکات استان را با حضور آیت‌الله سعیدی رئیس شورای زکات استان قم برگزار کردیم، چندین نشست و جلسه را نیز در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها برگزار کردیم تا بتوانیم فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که با استفاده از ظرفیت زکات در روستاها انجام شد؛ طرح توسعه روستایی بود که روستای کوه سفید به عنوان روستای نمونه معرفی و اقدامات بسیاری درخصوص زیرساخت‌ها و دسترسی‌ها برای این روستا انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم مطرح کرد: ۲۸ مددکار را به چند روستا اعزام کردیم تا نیازهای اساسی خانواده‌ها شناسایی شود و با اعمال سیاست تهاجمی بر علیه فقر موفق شدیم نیاز‌های ضروری آن‌ها مانند تعمیر و ساخت مسکن را رفع کنیم.

وی افزود: در جلساتی که با دستگاه‌های مختلف اجرایی و مجموعه‌های مختلف داشتیم به‌‌دنبال این هستیم با استفاده از ظرفیت زکات بتوانیم با مشارکت عامه مردم و بخش‌های دیگر در روستاها دستاوردهایی داشته باشیم.

مسعودیان‌راد در ادامه عنوان کرد: هدف ما این است که مجموع درآمد‌های زکات استان را به سمت محرومیت‌زدایی سوق دهیم که در این راستا ۶۰ درصد درآمد‌های ما برای محرومین و ۴۰ درصد نیز برای مسائل زیرساختی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به برگزاری جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات، تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت‌های استان قم، بیشتر سعی بر این داریم که به بُعد علمی و فقهی زکات در این جشنواره بپردازیم.

وی افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۵ بهمن‌ماه از ساعت ۹ صبح در مجتمع حضرت معصومه(س) واقع در خیابان کارگر با قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی و سخنرانی آیت‌الله سعیدی رئیس شورای زکات استان و سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم برگزار می‌شود.

مسعودیان‌راد در پایان عنوان کرد: مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه بالغ بر ۴۰۵ اثر ثبت شده که شامل ۳۹ مقاله، ۱۷۰ اثر نقاشی، ۹ انیمیشن و موشن گرافی، ۲۵ پوستر، ۴۸ عکس نوشته، ۴۰ اثر خوشنویسی، ۱۷ اثر عکاسی و ۴ فیلم کوتاه می‌شود.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول