اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

النجباء: توافق آتش‌بس با آمریکا در کار نیست

سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق با اشاره به توطئه نفتی به سود رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این گروه، هیچ توافق آتش‌بسی با آمریکا ندارد و به حملات خود ادامه خواهد داد.

النجباء: توافق آتش‌بس با آمریکا در کار نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نصر الشَمَّری سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق امروز سه‌شنبه تأکید کرد که نباید اجازه داد نفت عراق به رژیم صهیونیستی صادر شود.

الشمری در یک نشست خبری، در توضیح دلایل مخالفت گروه‌های مقاومت با احداث خط لوله بصره - عقبه اظهار داشت: عراق پایانه‌هایی برای انتقال نفت به ترکیه، حوزه خلیج فارس و سایر کشورها در اختیار دارد و لذا معتقدیم که هدف از اصرار بر احداث این خط لوله، رساندن انرژی ارزان به رژیم صهیونیستی است.

پایگاه خبری النجبا به نقل از الشمری گزارش داد: همه می‌دانیم که مصر و اردن، نفت ما را می‌گیرند و زیر قیمت بازار به اسرائیل می‌فروشند؛ معامله‌ای که مشابه آن از مسیر منطقه کردستان نیز جریان دارد. سود این تجارت برای کشتار فرزندان فلسطین، لبنان و سوریه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت عراق هنوز نتوانسته توجیه قابل قبولی برای طرح یاد شده ارائه دهد، تأکید کرد: با توجه به سوءاستفاده رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش، باید به‌دقت بررسی و معلوم شود که کارکرد خط لوله بصره – عقبه چیست و چه منفعتی برای کشور دارد؟.

سخنگوی النجباء در بخش دیگری از سخنان خود، هرگونه توافق آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت و اشغالگران آمریکایی را تکذیب کرد و افزود: به چه دلیلی باید آتش‌بس اعلام کنیم؟ آیا آن‌ها رویکرد خود را تغییر داده و اعلام کرده‌اند که از کشور خارج خواهند شد؟ اگر گروهی یا کسی چنین توافقی انجام داده، ما این کار را نکرده‌ایم.

الشمری با اعلام تداوم عملیات ضداشغالگری تا خروج آخرین سرباز خارجی، در پایان خاطر نشان کرد: ما در همین روزهای اخیر مواضع و پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار دادیم و از هر گروهی که به آن‌ها حمله کند با افتخار پشتیبانی خواهیم کرد. حتی اگر کسی یک سنگ هم به سمت دشمن پرتاب کند، ما دست و پایش را می‌بوسیم.

سخنگوی النجباء پیش از این هم گفت: تا زمانی که دولت و مجلس عراق پیگیراخراج نظامیان آمریکایی نباشند، گزینه‌ای جز توسل به همه شیوه‌های مقاومت، شامل عملیات مسلحانه، باقی نمی‌ماند.

او به شایعه توافق پشت‌پرده میان گروه‌های مقاومت عراق و احزاب سیاسی برای چشم‌پوشی از انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس، واکنش نشان داد و تصریح کرد: «هیچ فرد و جریانی اجازه ندارد از جانب ما حرفی بزند. از طرف نُجَباء اطمینان خاطر می‌دهم که خون‌خواهی را تا خروج آخرین سرباز تروریست آمریکایی از اراضی عراق متوقف نخواهیم کرد؛ از هرکسی هم که عملیات ضداشغالگری انجام دهد حمایت می‌کنیم و حتی مفتخریم که گاهی عملیات دیگران را نیز به ما نسبت می‌دهند».

الشمری سکوت و انفعال طیفی از سیاسیون عراقی در قبال ترور مهمان ویژه این کشور که با دعوت رسمی وارد فرودگاه بغداد شده بود را «شرم‌آور» توصیف کرد و افزود: «این اوج خفت و ترس را نشان می‌دهد؛ نه، بهتر است بگوییم اوج طمع به ته‌مانده سفره آمریکا!»

وی به‌طور خاص از رئیس پارلمان عراق یاد کرد و خطاب به «الحلبوسی» ادامه داد: «مباهات می‌کنیم که گُل سرسبد جوانان عراقی را فدا کردیم تا استان‌های شما را ـ که جزو میهن ماست ـ آزاد کنیم و بتوانید به منازلتان برگردید. اگر ابومهدی و حاج‌قاسم، بیش از ۱۱ هزار شهید، ۳۰ هزار جانباز و ده‌ها هزار رزمنده حشد نبودند، آیا اکنون بر صندلی ریاست پارلمان تکیه می‌زدی یا اینکه عضوی از داعش بودی؟! در آزادسازی مناطق اشغالی نقشی نداشتید و حالا در تقسیم ثروت‌ها یا مناصب قدرت به‌دنبال سهم‌خواهی هستید و خود را نماینده کل عراق می‌خوانید! از خون‌خواهی فرماندهان شهید هم شانه خالی می‌کنید و آن را یک مطالبه محدود به شیعیان جلوه می‌دهید!»

سخنگو النجباء سپس با تمجید از مصوبه اخراج بیگانگان، آن را شریف‌ترین قانون پارلمان عراق از ابتدای تأسیس تا کنون دانست و گفت: این مصوبه اکنون کجاست؟! چه اتفاقی برایش افتاد؟! تا زمانی که دولت و مجلس پیگیر تحقق آن نباشند، گزینه‌ای جز توسل به همه شیوه‌های مقاومت، شامل عملیات مسلحانه، باقی نمی‌ماند.

الشَمَّری خطاب به «محمد شیاع السودانی» اظهار داشت: «جناب نخست‌وزیر! در راستای اجرای مصوبه پارلمان، برای ما یک جدول زمانی جهت اخراج نیروهای آمریکایی که مرتکب این جنایت شنیع در خاک عراق شدند، تعیین کنید. ما با تمام توان پشت شما خواهیم ایستاد و حمایت خواهیم کرد؛ اما اگر در این باره سکوت کنید، ما سکوت نخواهیم کرد».

وی در خاتمه تأکید کرد: «در حق شهید ابومهدی المهندس انصاف رعایت نشد؛ حتی نزدیک‌ترین افراد به او نیز در حقش کم گذاشتند. آیا از منش و روش او محافظت شد؟ آیا دستاورد بزرگ دولتی یا دانشگاه یا فرودگاه و... به اسم او در عراق نام‌گذاری شد؟ متأسفانه قاتلان ابومهدی و حاج‌قاسم کماکان در اراضی عراق حضور دارند. این انصاف نیست که سفارت آمریکا همچنان آشکارا در حاکمیت عراق دخالت دارد و سفیر ایالات‌متحده به‌طور مستمر با وزرا و رئیس بانک مرکزی دیدار می‌کند. جالب اینجاست که جناب نخست‌وزیر چندی پیش گفته بود مسئولان حق چنین دیدارهایی را ندارند. نمی‌دانم این خانم سفیر، عراقی است یا بیگانه؟! اگر عراقی است به ما بگویند!».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول