اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

درهای مدارس غیردولتی به روی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی باز است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: درهای مدارس غیردولتی برای فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی باز است و تلاش می‌کند که این فعالیت‌ها توسط خود دانش‌آموزان با هدایت معلمان و مربیان انجام شود.

درهای مدارس غیردولتی به روی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی باز است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بسیج دانش‌آموزی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. این تفاهم‌نامه به امضای احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی رسید.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در این مراسم اظهار کرد: دانش‌آموزان امروز ما، مدیران عرصه‌های مختلف کشور در سال‌های آینده هستند و باید از امروز با برگزاری هیأت‌های اندیشه‌ورز در مدارس، تلاش کنیم که دانش‌آموزان به صورت تمام ساحتی پرورش یابند.

وی با اشاره به اهمیت تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس، گفت: حضور تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی از مواردی است که باید توجه ویژه شود و می‌توانیم تمام مدارس‌مان را تحت پوشش قرار دهیم.

محمودزاده با بیان اینکه آینده کشور در کلاس‌های درس و مدارس امروز شکل می‌گیرد، افزود: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آماده همکاری برای انجام کار فرهنگی، تشکیلاتی و کادرسازی در مدارس است و درهای مدارس غیردولتی برای فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی باز است و تلاش می‌کند که این فعالیت‌ها توسط خود دانش‌آموزان با هدایت معلمان و مربیان انجام شود. 

وی با تأکید بر این نکته مجموعه مدارس غیردولتی نیاز به برنامه‌های فرهنگی و پرورشی هدفمند دارد، تصریح کرد: اقدامات خوبی تا کنون انجام شده است اما کافی نیست و باید برش مدرسه‌ای سند تحول در تمام مدارس غیردولتی اجرا شود.

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی نیز در این مراسم، گفت: مبنای تمام اقدامات ما، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و وقتی سند تحول از 6 ساحت تربیتی نام می‌برد، ملاک تمام برنامه‌ریزی‌های ما قرار می‌گیرد.  

وی با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی به تحقق حیات طیبه نیز اشاره دارد و افزود: همانطور که آقای محمودزاده اشاره کرد، مجموعه مدارس غیردولتی نیاز به برنامه‌های فرهنگی و پرورشی هدفمند دارد و ما نیز این نگاه را بسیار پسندیدیم و معتقدم اگر قرار است دانش‌آموز در تراز انقلاب تربیت شود نیاز است که وقت بیشتری در حوزه فرهنگی و پرورشی گذاشته شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به اینکه مجموعا 120، 130 برنامه داریم، ادامه داد: آمادگی داریم تعدادی از این برنامه‌ها را مانند راهیان پیشرفت در مدارس غیردولتی اجرا کنیم که در این راستا می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم و به‌زودی اجرایی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول