اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مهربانی در دمای زیر صفر/ توزیع ۱۵ تن اقلام غذایی و امکانات اولیه در بین زلزله‌زدگان خوی

یک خیر مازندرانی که در حال کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده خوی است، می‌گوید: ۱۵ تن محموله شامل اقلام مورد نیاز مدیریت بحران از جمله ۱۰۰ بخاری برقی، هزار تخته پتو، موادغذایی، شیرخشک، فرش، موکت و مرکبات به ارزش حدود ۱۰ میلیارد تومان در اختیار مردم زلزله‌زده خوی قرار گرفت.

مهربانی در دمای زیر صفر/ توزیع ۱۵ تن اقلام غذایی و امکانات اولیه در بین زلزله‌زدگان خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این رسم زیبای مردم ما که هیچ‌گاه همنوعان خورا را فراموش نمی‌کنند شایسته بهترین‌ها است، مردم ما نمی‌توانند تحمل کنند همنوع‌شان در رنج باشد و در این مسیر نماد عینی مهربانی و همدلی بودند.

همین مهربانی‌ها بود که روزهای تلخ کرونایی را برای همه شیرین کرد و در همین روزها اتفاقات و خبرهای خوبی رخ داد که بیشتر مردم از آن درس گرفتند.

شاید خیلی قبل‌تر حتی مردم ما روش کمک‌کردن را بلد نبودند اما اکنون روش‌های کمک کردن هم چنان بین مردم جا افتاده که حتی در حوادث و بلایای طبیعی در یک لحظه آسمان کشور را باران مهربانی فرا می‌گیرد.

زلزله خوی و روایت سختی‌ها و مشقت‌ها مردم این منطقه از کشور همان قدر تلخ اما در مقابل روایت مهربانی و همدلی مردم که یاد گرفتند در کنار هم باشند و در همه شرایط دست هم را بگیرند شیرین و خواندنی است.

علی چایچی مسؤول خیریه دنیای زیبای من که پیش از این هم خدمات بسیار زیادی در بحث کمک به مردم ارائه داشته و طی ۷ سال گذشته تلاش کرده در همه حوادث و بلایا در کنار مردم باشد از سیل گرفته تا زلزله...

این خیر  مازندرانی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: ۱۵ تن محموله شامل اقلام مورد نیاز مدیریت بحران از جمله ۱۰۰ بخاری برقی، هزار تخته پتو، موادغذایی، شیرخشک، فرش، موکت و مرکبات به ارزش حدود ۱۰ میلیارد تومان در اختیار مردم زلزله‌زده خوی قرار گرفت.

در حال حاضر هم در تدارک محموله بعدی هستیم که انشاءالله طی دو یا سه هفته آینده مجددا منتقل می‌کنیم تا بتواند مرهمی بر گوشه‌ای از رنج مردم خوی به‌ویژه فیرورق خوی که بیشترین خسارت را در حادثه اخیر متحمل شده، باشد.

این خیر اضافه می‌دهد: در سیل سیستان و بلوچستان، اق‌قلا، زلزله سرپل ذهاب هم حضور داشتیم و از نزدیک شاهد درد و رنج مردم بودیم.

 بیشتر از ۷ سال است تمام اهتمام پا بر این بوده که هرجایی بحران است جز اولین گروه‌ها باشیم تفاوتی ندارد سیل باشد یا زلزله مهم کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی است.

چایچی با اعلام اینکه تمام زندگی‌ام مدیون دعای خیر مردم است، تصریح می‌کند: بارها پیش آمده تصادف کردم ولی اتفاق خیلی بدی نیفتاد و همین‌ها را مدیون دعای خیر می‌دانم.

 در همین زلزله خوی که برای کمک‌رسانی به مدت یک هفته در منطقه حاضر شدیم ۱۲ بار زلزله رخ داد ولی اتفاقی نیفتاد و از نزدیک لمس کردیم که درد و رنج مردم آن هم در دمای زیر صفر تا چه حد است.

وی می‌گوید: در واقع این کمک‌ها برای خودمان است و باید بدانیم ما هم در این راه وسیله هستیم، با همین اعتقادم این مسیر را با جدیت بیشتر ادامه خواهم داد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول