اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشتی مصری حامل کمک‌ به زلزله‌زدگان، وارد ساحل سوریه شد

یک کشتی مصری حامل حدود ۵۰۰ تُن کمک‌های اهدایی به زلزله‌زدگان سوریه وارد بندر لاذقیه این کشور شد.

کشتی مصری حامل کمک‌ به زلزله‌زدگان، وارد ساحل سوریه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های سوریه از ورود دومین کشتی مصری حامل کمک‌ به زلزله‌زدگان به بندر لاذقیه خبر دادند.

«محمود عمر» کاردار سفارت مصر در دمشق گفت که این دومین محموله کمک‌های اهدایی به ملت سوریه است که شامل حدود ۵۰۰ تُن مواد پزشکی، معیشتی و غذائی است و به سازمان هلال احمر سوریه برای توزیع در منازق زلزله‌زده، تحویل داده خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، کاردار سفارت مصر در دمشق بر عمق روابط تاریخی بین مصر و سوریه و پیوندهای برادرانه دو ملت تأکید کرد و گفت که طبیعی است مصری‌ها در این شرایط فاجعه‌بار انسانی در مناطق زلزله‌زده سوریه، در کنار مردم این کشور ایستاده و از آن‌ حمایت کند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دو هفته گذشته، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه در جدیدترین گزارش خود از شمار قربانیان زلزله این کشور اعلام کرد تعداد جان‌باختگان زلزله ترکیه به ۴۰ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش یافته است. در مجموع در سوریه و ترکیه تا کنون بیش از ۴۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول