اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه عراق: امیدواریم ایران و آمریکا به میز مذاکرات بازگردند

وزیر خارجه عراق در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی‌اش ضمن ابراز امیدواری درخصوص ازسرگیری مذاکرات بین تهران و واشنگتن، تاکید کرد که روابط ایران و آمریکا برای عراق مهم است.

وزیر خارجه عراق: امیدواریم ایران و آمریکا به میز مذاکرات بازگردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق بعد از دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود در نشست خبری مشترک تاکید کرد که هماهنگی‌ها و تفاهمات با تهران ادامه دارد و بغداد امیدوار است تا ایران و آمریکا به میز مذاکرات بازگردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، حسین در صحبت‌های خود تاکید کرد: من با همتای ایرانی خود در مورد نتایج سفرم به واشنگتن و آنچه که به موضوع ایران مربوط می شود، گفت‌وگو کردم.

وزیر خارجه عراق ضمن تاکید بر این نکته که هیچ طرفی نمی‌تواند از خاک عراق برای  حمله به کشور دیگری استفاده کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم طرف‌های ایرانی و آمریکایی در خصوص پرونده هسته‌ای به میز مذاکره بازگردند، رسیدن به تفاهم بین ایران و آمریکا برای عراق مهم است.

حسین در ادامه تاکید کرد: در گفت‌وگوها به مسئله بدهی‌های خود به ایران در خرید گاز، و همچنین موضوع توسعه راه آهن بین دو کشور  پرداختیم.

وزیر امور خارجه ایران نیز به نوبه خود در این نشست خبری تصریح کرد: از دیپلماسی و گفت‌وگو در حل پرونده هسته‌ای و رسیدن به فرمولی قوی و پایدار استقبال می‌کنیم. 

امیرعبداللهیان تاکید داشت: ایران همیشه به حاکمیت عراق احترام می‌گذارد و حامی آن در جهت ارتقای امنیت و ثبات است. ما معتقدیم که دولت عراق مصمم است تا این کشور عرصه‌ای برای تهدید علیه کشورهای همسایه از جمله ایران نباشد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، عصر روز گذشتخه (سه‌شنبه، ۲۱فوریه)، درباره سفر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به بغداد توضیحاتی ارائه کرد. خبرگزاری رسمی عراق نیز اعلام کرده بود که :«حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در سفری دوروزه وارد بغداد خواهد شد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق درباره این سفر توضیح داده بود: «امیرعبداللهیان با رؤسای سه‌گانه (نخست‌وزیر، رئیس‌پارلمان و رئیس‌جمهور)، مشاور امنیت ملی عراق و با همتای خود فؤاد حسین وزیر خارجه عراق و معاون نخست‌وزیر به منظور بررسی روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها و راه‌های استفاده از گفت‌وگو به عنوان دریچه‌ای برای افزایش همکاری‌های مشترک در راستای تقویت امنیت منطقه و ثبات آن و بازتاب مثبت این گفت‌وگوها بر دو ملت همسایه دیدار خواهد کرد.»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیشتر در این باره گفته بود: «به رغم فشردگی برنامه‌های سفر وزیر خارجه در این زمینه تلاش شده بود که امکان برنامه ریزی فراهم بیاید».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول