اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اینفوگرافیک|نگاهی به وضعیت غول‌های فناوری در اخراج کارمندان

در پی رکود اقتصادی در آمریکا شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون، گوگل،‌متا و مایکروسافت در چند ماه گذشته تعداد 150 هزار کارمند خود اخراج کرده‌اند.

اینفوگرافیک|نگاهی به وضعیت غول‌های فناوری در اخراج کارمندان

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مژگان الیکائی؛ شرکت آمازون شروع به حذف بیش از 18هزار شغل کرده که بیشترین تعداد اخراج در تاریخ 28 ساله این شرکت است.

اندی جاسی مدیر عامل این شرکت، کاهش کارکنان در منابع انسانی و فروشگاه‌های آن را تایید کرد. بسیاری از کاهش‌های شغلی شامل کارگران دستگاه‌های آمازون الکسا، دستیار صوتی است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد.

جاسی در اوایل این ماه به کارمندان گفت که شرکت در گذشته وضعیت اقتصادی نامطمئن و دشواری را پشت سر گذاشته است و ما به این کار ادامه خواهیم داد.

علاوه بر این، آلفابت 12هزار نفر را اخراج کرده، در حالی که متا 11هزار شغل را حذف کرد؛ مایکروسافت نیز 10هزار شغل را کاهش می دهد.

 

این موارد هر روز در حال افزایش هستند و شرکت‌های فناوری بیشتری در آمریکا برنامه‌های اخراج سالانه خود برای مقابله با بحران اقتصادی را فاش می‌کنند. 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول