اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بزرگ‌ترین پروژه سینمایی مازندران کلید خورد/ ساخت فیلم سینمایی عملیات غرور آفرین والفجر 8

فرمانده سپاه کربلا از ساخت فیلم سینمایی والفجر ۸ با محوریت سرداران شهید حاج حسین بصیر و محمد حسن طوسی خبر داد.

بزرگ‌ترین پروژه سینمایی مازندران کلید خورد/ ساخت فیلم سینمایی عملیات غرور آفرین والفجر 8

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک نیمه شعبان و سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) از ساخت فیلم سینمایی والفجر ۸ با محوریت سرداران شهید، حاج حسین بصیر و محمد حسن طوسی خبر داد و گفت: در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت، سپاه کربلا تفاهم نامه‌ای با بنیاد فرهنگی روایت فتح برای تولید این فیلم منعقد کرده است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه ساخت این فیلم سینمایی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز در راستای برگزاری کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران است، افزود: عملیات الفجر۸ یکی از بزرگترین و مهم‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که در دنیا نظیر آن پیدا نمی‌شود و شهید محمد طوسی به عنوان مسؤول اطلاعات عملیات، مغز متفکر این عملیات بود.

سردار مسلمی ادامه داد: در سال‌های گذشته تله فیلم‌ها و سریال‌هایی در حوزه دفاع مقدس و از شخصیت‌های سرداران شهید در مازندران ساخته شد اما تا به‌حال فیلم سینمایی بلندی که بتواند فرماندهی و مدیریت سرداران شهید، بصیر و طوسی را نشان بدهد، ساخته نشد که این کار به نوبه خود کم نظیر و یکی از شاخص ترین اقدامات فرهنگی در حوزه فیلم و سریال در استان مازندران محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرداران شهید، بصیر و طوسی از فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا در دوان دفاع مقدس بودند، ساخت این فیلم کمک می‌کند تا نسل جوانان و نوجوان مازندرانی، اسطوره‌ها و فرماندهان اثرگذار دفاع مقدس را بهتر بشناسند.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول