اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تحصیل 35 هزار دانشجو در دانشگاه‌ پیام نور استان اصفهان

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در سطح استان اصفهان حدود ۳۵ هزار دانشجوی فعال دارد که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 35 هزار دانشجو در دانشگاه‌ پیام نور استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، رضا مختاری رئیس دانشگاه پیام‌نور اصفهان در مراسم معارفه رئیس دانشگاه پیام‌نور اردستان، اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در سطح استان اصفهان حدود ۳۵ هزار دانشجوی فعال دارد که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند؛ همچنین از حدود ۴۴ مرکز فعال تعداد ۱۴ مرکز در دولت قبل ادغام شد و اکنون حدود ۳۰ مرکز فعال وجود دارند.

وی افزود: عمده رشته‌های دانشگاهی به جز مجموعه رشته‌های پزشکی و در گروه‌های مختلف همچون فنی‌مهندسی، علوم پایه، علوم‌انسانی، هنر و معماری در دانشگاه‌های پیام نور سطح استان وجود دارند و خوشبختانه با توجه به حمایتی که در این دولت از دانشگاه پیام‌نور وجود دارد انتظار داریم شرایط دانشگاه بهتر شود.

مختاری تصریح کرد: تمام مراکز دانشگاهی و آموزش عالی از نظر تعداد دانشجو با یک افت محسوسی مواجه شده‌اند و دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیست به طوری که در سال ۱۳۹۰ حدود ۱۱۰ هزار دانشجو در سطح استان داشتیم و امسال این تعداد به حدود یک‌چهارم تعداد سال ۹۰ کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان بیان کرد: دانشگاه پیام‌نور فارغ از مباحث اقتصادی، رسالت اجتماعی و عدالت آموزشی را دنبال می‌کند،چرا که هیچ کدام از مراکز پیام‌نور در سطح استان صرفه اقتصادی ندارند و همچنین در برخی شهرستان‌ها این دانشگاه تنها مرکز آموزش عالی است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه و همچنین عدالت اجتماعی گام بر می‌دارد.

مختاری یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی سخت و مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، در دانشگاه پیام نور با تمام تلاش انجام شده بر کیفیت آموزشی هیچ خدشه‌ای وارد نشده و از نظر کیفیت آموزش جایگاه خوبی داریم.

لازم به‌ذکر است در این مراسم از خدمات محمد ابراهیم ایرج‌پور رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور اردستان تقدیر و حمیدرضا عامل به عنوان سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور مرکز اردستان معرفی شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول