اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آخرین وضعیت «رویا» پس از رفتن «امید»/ درنای بلژیکی تا نیمه‌اردیبهشت‌ماه در فریدونکنار می‌ماند

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره آخرین وضعیت درنای پرورشی بلژیکی گفت: رویا تا نیمه اردیبهشت ماه در منطقه «اجاکله» شهرستان‌ فریدونکنار می‌ماند.

آخرین وضعیت «رویا» پس از رفتن «امید»/ درنای بلژیکی تا نیمه‌اردیبهشت‌ماه در فریدونکنار می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، درنای سیبری یا همان مهمان چندین ساله طبیعت مازندران که تنها به استان مهاجرت می‌کرد امسال سفر متفاوتی را تجربه کرد، به این صورت که با هماهنگی سازمان حفاظت محیط‌زیست مقرر شد به تنهایی‌اش پایان داده شود. 

در همین راستا جفت بلژیکی درنا یا همان «رویا» ششم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ براساس پروتکل‌های بهداشتی به منطقه فریدونکنار منتقل شد.

درنای «امید» پس از ۱۳۰ روز زمستان‌گذرانی یک روز زودتر از سال قبل در تاریخ ۱۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ این‌بار به همراه با درنای «رویا» تالاب فریدونکنار را ترک کرد. 

در ارتباط با سفرش سناریوهای مختلفی طرح شده بود و یکی از همان سناریوها هم به واقعیت تبدیل شد و آن  هم اینکه درنای بلژیکی نتوانست امید را همراهی کند و بیستم اسفند ماه سال گذشته در منطقه عباس‌آباد شناسایی و توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست به منطقه فریدونکنار منتقل شد.

درنای رویا توانست۱۵۰ کیلومتر درنای امید را در مسیر همراهی کند و پس از آن قادر به ادامه مسیر نبود و طبق برنامه و هماهنگی که از قبل انجام شد، برنامه‌های بعدی در دستور کار قرار گرفت.

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره اظهار کرد: تمام تدابیر برای نگهداری درنای بلژیکی براساس پروتکل‌های جهانی حفظ درناها از جمله مکان، تغذیه و نحوه نگهداری درنا اندیشیده شده است. 

وی با بیان اینکه رویا تا نیمه اردیبهشت‌ماه در منطقه «اجاکله» شهرستان‌ فریدونکنار می‌ماند، تصریح کرد: با گذشت بیش از ۲۰ روز از انتقال این پرنده، اقدامات لازم مربوط به سازه محل سکونت، نوع تغذیه، نحوه مراقبت انجام شده است. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول