اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

تربیت نیروی ماهرو خلاق راهی برای افزایش بهره‌وری و مهار تورم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از راه‌های عبور از مشکلات کنونی کشور در سال مهار تورم و رشد تولید را تربیت نیروی خلاق و ماهر برشمرد و اذعان داشت: نیاز کشور به آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز گسترده و اساسی است.

تربیت نیروی ماهرو خلاق راهی برای افزایش بهره‌وری و مهار تورم

توانمندی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مهار تورم و رشد تولید با تربیت نیروی خلاق و ماهر

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «سیدصولت مرتضوی»، با تقدیر از مدیریت عالمانه رئیس و تلاش های کارکنان خدوم سازمان در ارائه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد و پایداری اشتغال جوانان، بیان داشت: به عمل کار برآید به سخن رانی نیست و سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکمل این مفهوم است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به نیازمندی پنجه کارآمد در کشور در کنار علم، تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آن پنجه کارآمدی است که علم و عمل را همراه می کند و شما دانش آموختگانی هستید که علم عملی دارید و این علم راهکار ایجاد اشتغال است.

* تربیت نیروی خلاق و ماهر راه حل عبور از مشکل اشتغال

وزیر کار مشکل جامعه را نداشتن نیروی خلاق و ماهر عنوان کرد و افزود: خلاقیت، اجتهاد در مقام دانش است و مهارت خود دانش است که وقتی این دو با هم توأم شد، اشتغال  را به دنبال دارد.

وی یکی از  راه حل های مناسب برای عبور از مشکلات کنونی کشور در سال مهار تورم و رشد تولید را تربیت نیروی خلاق و ماهر برشمرد و اذعان داشت: نیاز کشور به آموزش های فنی و حرفه ای نیاز گسترده و اساسی است که از تولید کفش تا کارهای خدماتی را در بردارد، در واقع این سازمان با آموزش مهارت توانایی درآمدزایی برای کشور را داراست.

* رفع تفاوت تبعیض در پرداخت ها باملاک تخصص و مهارت افراد

مرتضوی با بیان اینکه مشکلات معیشتی کارکنان این سازمان از سنوات گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: وظیفه حاکمیت رسیدگی به معیشت مردم است و اکنون سعی در برقراری تعادل در پرداخت ها داریم.

وی رفع تفاوت تبعیض در پرداخت ها با ملاک تخصص و مهارت افراد طبق دستور مسقیم رئیس جمهور را در دستور این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: بر اساس قوانین و مقررات و پیگیری های مکرر رئیس سازمان، اکثر کارکنان از افزایش35 و 50 درصدی فوق العاده ویژه بهره مند شدند.

* تربیت نیروی ماهر و متدین منتج به افزایش بهره وری و رشد تولید می‌شود

وزیر تعاون، تربیت نیروی ماهر و متدین را منتج به افزایش بهره وری و رشد تولید دانست و گفت: بخش مهمی از بهره وری کشور بر عهده این سازمان است و باید تلاش و کوشش کنید از تمام ظرفیت ها برای تحقق آن استفاده کنید.

مرتضوی در پایان سخنان خود، کیفیت و بهره وری را رشد دانش تولیدی و افرایش محصول دانست که با نیروی کار ماهر  امکان پذیر است.

* نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم به گسترش آموزش های مهارتی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  با بیان اینکه نگاه ویژه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولت سیزدهم به گسترش آموزش های مهارتی در تحقق شعار سال می باشد، تصریح کرد: با دوستان و فعالان عرصه مهارت آموزی هم در راستای خوشبختی و سعادت مندی جوانان هم پیمان شدیم تا با انجام وظایف، خدمتگزار مردم و پاسدار خون شهدا باشیم.

* تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای رفع مشکلات معیشتی

«غلامحسین حسینی نیا» با بیان اینکه مشکلات معیشتی کارکنان سازمان، سد راهی برای انجام وظیفه آنان نبوده است، گفت: با توجه به پیگیری های مکرر و مطرح کردن مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان ساعی و خدوم، چالش های قانونی و مشکلات منابع درآمدی و مالی و ساختاری این سازمان با نمایندگان مردم شریف در مجلس شورای اسلامی و طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تدوین و پس از تصویب در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، آماده ارائه در دستور کار صحن مجلس قرار دارد.

  * مشکلات معیشتی کارکنان سازمان ریشه در سالهای گذشته دارد

وی، بیان داشت: حذف منابع درآمدی سازمان مانند تبصره ٢ ماده ٣٨، فوق العاده خاص نظام جامع هماهنگی ریشه در سالهای گذشته  دارد که با پیگیری مکرر کارشناسان و مسئولان سازمانی در راه برگشت منابع درآمدی به سبد معیشتی همکاران است.

  * پاسخگویی شفاف به سؤالات و پیشنهادات کارکنان

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از راه اندازی گروه ارتباط مستقیم و بی واسطه تمامی همکاران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رئیس، معاونان، مدیران ستادی و استانی و  پاسخگویی شفاف به سؤالات و پیشنهادات کارکنان در فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان ساخت: ایجاد این گروه موجب بهره‌گیری پیشنهادات، انتقادات و تبادل اطلاعات و نظرات در جهت رشد و تعالی این سازمان شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول