اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

محمدزاده: رادیو رسانه زندگی است/ پادکست چالشی برای رادیو ایجاد نمی‌کند

مدیر رادیو ایران در رابطه‌با علل موفقیت‌های رادیو در جذب مخاطب آن را رسانه زندگی و همراه با فعالیت‌های روزمره مردم دانست.

محمدزاده: رادیو رسانه زندگی است/ پادکست چالشی برای رادیو ایجاد نمی‌کند

محمد جعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران در گفت و گو با خبرنگار هنر و رسانه خبرگزاری فارس ضمن تبریک هشتادوسه‌سالگی رادیو به شنوندگان آن گفت: رادیو خوشبختانه در سال‌های اخیر و با وجود فضای رسانه‌ای گسترده‌ای که هست مخاطبینش را حفظ کرده و این برمی‌گردد به نوع رابطه‌ای که رادیو و اصحاب آن با مردم دارند.

*مردمی بودن رادیو همیشگی است

وی در رابطه‌با دلایل این اتفاق افزود: رادیویی‌ها برای مردم برنامه‌سازی می‌کنند، همراه مردم هستند وبه میل مخاطب و نیاز مخاطب توجه می‌کنند و در عین حال قدیمی و صمیمی هم هستند؛ به این معنا که بعضی از برنامه‌هایی که شما در رادیو می‌شنوید عمرشان به چند دهه می‌رسد،‌برنامه‌هایی که همراه با نوآوری و محتواهای جدید پیش می‌روند ولی آن چیزی که در رادیو ثابت، دایمی و همیشگی است برای مردم بودن است.

*رادیو رسانه زندگی است

مدیر رادیو ایران ادامه داد: علت دیگر این است که رادیو رسانه‌ زندگی است، مخاطبین رادیو همچنان که به‌کار روزمره خودشان مشغول هستند، در محیط اداری، در پشت فرمان و یا در خانه رادیو را هم می‌شوند؛ این ویژگی منحصر رسانه‌ای رادیو است و شاید رسانه‌های دیگر همچنین ویژگی نداشته باشند.

محمد زاده عنوان کرد: طبیعی است که باید برای حفظ مخاطب تلاش کرد به عنوان مثال در یک‌سال گذشته رادیو توانسته هم مخاطب را حفظ بکند هم بر اساس آخرین سنجشی که مرکز افکارسنجی سازمان صدا و سیما انجام داده، سه درصد به مخاطبینش بی‌افزاید و این برای ما مسئولیت‌آور و البته نویدبخش است که مسیرمان را  به‌خوبی در‌کنار مردم طی کردیم.

مدیر رادیو ایران با اشاره به وظیفه این رسانه برای حفظ مخاطب خود ادامه داد: برای حفظ این مخاطب باید همین رویه را حفظ کنیم، در بعضی از برنامه‌ها باید قالب را حفظ کنیم، در بعضی از برنامه‌ها باید اسم و عنوان را حفظ بکنیم و روزآمد هم باشیم و به نیاز مردم توجه کنیم.

*پادکست، چالش رادیو نیست

وی در رابطه‌با چالش‌های پیش‌روی رادیو عنوان کرد: رسانه‌های دیگر ممکن است با چالش‌هایی مواجه باشند مثلاً شبکه‌های خانگی یا تلویزیون‌های اینترنتی که چالش سیما هستند، اما پادکست چالش رادیو نیست برای‌اینکه پادکست‌ها برنامه‌سازی و تولید محتوا می‌کنند تا مثل رادیو بشوند؛ در رادیو شما از صبح تا شب و در یک بیست و چهار ساعت فراوان از ساختار و گونه‌ی پادکست می‌بینید و می‌شنوید برنامه‌هایی که خیلی حرفه‌ای هم ساخته می‌شوند.

محمد زاده افزود: هرچند بالاخره باید به علایق مردم توجه کنیم اما به نظرم نمی‌رسد که رقیبی باشند که بتوانند رادیو را از صحنه بیرون کنند، برای‌اینکه این‌ها مانند و خود رادیو هستند و تلاش می‌کنند که مثل رادیو باشند بنابراین چالشی نیست ضمن این که گونه‌ی پادکست همین برنامه‌های کوتاه صدا محور در رادیو هم تولید می‌شوند.

مدیر رادیو ایران در رابطه‌با چالش واقعی رادیو برای برنامه سازی مطرح کرد: واقعیت این است که رادیو رسانه‌ی شنیداری است و دیده نمی‌شود اما من امیدوارم که زحمات و تلاش‌های برنامه سازان رادیو دیده شود و در مسائل مختلف معیشتی و دستمزدها به رادیو توجه جدی شود؛ گرچه در سالیان اخیر واقعاً تحرکات خوبی انجام‌شده و رشدهای خوبی داشتیم اما هنوز فاصله داریم تا رادیو و اصحاب رادیو به یک حد معقولی از دریافت دستمزدها نزدیک شوند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول