اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

انتقاد تهیه کننده تلویزیون از هجمه‌ها علیه مجمع رصتا

مدیرعامل اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و سریال ایرانی گفت: برخلاف هجمه‌هایی که وارد می‌کنند ساترا به بسیاری از پلتفرم‌ها کمک کرد تا بتوانند در میان رقابت نامتعادل و ناعادلانه بازار پلتفرم‌ها، کار کنند.

انتقاد تهیه کننده تلویزیون از هجمه‌ها علیه مجمع رصتا

سعید مرادی تهیه‌کننده تلویزیون و مدیرعامل اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و سریال ایران در واکنش نسبت به حمله‌ و هجمه علیه مجمع رصتا، به خبرنگار فارس گفت: صداوسیما مسئولیت نظارت بر نمایش‌خانگی را برعهده گرفت نه برای جلوگیری از فعالیت پلتفرم‌ها، بلکه با برپایی نمایشگاهی تحت عنوان رصتا در سال گذشته، نشان داد برای اشتغال‌زایی و کمک به تقویت وی‌او‌دی‌ها به میدان آمده است. اما هنوز هم برخی به دنبال این نکته‌اند که بگویند صداوسیما برای پلتفرم‌ها مانع‌تراشی می‌کند. 

وی افزود: زمانی می‌گفتند ساترا نمی‌گذارد کاری پیش برود اما آمارها این را می‌گوید که بیشترین رونق‌ها را زمانی نمایش‌خانگی پیدا کرد که مسئولیت نظارت بر پلتفرم‌ها را صداوسیما عهده‌دار شد. برخلاف هجمه‌هایی که وارد می‌کنند ساترا به بسیاری از پلتفرم‌ها کمک کرد تا بتوانند در میا رقابت نامتعادل و ناعادلانه بازار پلتفرم‌ها، کار کنند. 

این تهیه‌کننده تلویزیون و سینما خاطرنشان کرد: قرار است پلتفرم‌ها زیر یک چتر واحد قرار بگیرند همچنان که در نمایشگاه رصتا همه شرکت کردند و درها به روی همه پلتفرم‌ها باز بود؛ تبلیغات‌شان در رادیو و تلویزیون اتفاق افتاد، همه صداوسیما بسیج شد تا وی‌او‌دی‌ها دیده شوند. اما گروهی نیامدند که امروز تمایل ندارند کار صنفی در این حوزه به صورت رسمی و درست و اصولی اتفاق بیفتد. 

مرادی تأکید کرد: بحث انتخابات رصتا از زمانی که اعلام شده، از طرف انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی برخط، یک نماینده مجلس و چندی دیگر هجمه به راه انداختند که اصلاً ساترا وجوه قانونی ندارد. معلوم نیست برای چه هدفی این اتفاق افتاده؛ شاید چون می‌دانند مجمع رصتا با یک اصول و معیاری به میدان می‌آید هراس آن را دارند جلوی رفتارهای افسارگسیخته عده‌ای گرفته شود. 

مدیرعامل اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و سریال ایران تأکید کرد: عده‌ای دنبال آن‌اند که در مسیر صنوف کار اصولی و مبنایی شکل نگیرد؛ از این جهت هنوز انتخاباتی اتفاق نیفتاده شمشیر را از رو بسته‌‎اند. انتقاد می‌کنند و جایگاه قانونی ساترا را زیر سوال می‌برند. همان جایگاهی که بارها کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و بسیاری دیگر از حقوق‌دانان درباره‌اش صحبت کرده‌اند اما چون این سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر گویی به نفع برخی منفعت‌طلب راهی پیش نمی‌برد، نمی‌خواهند که باشد. 

مرادی در پایان تصریح کرد: من فکر می‌کنم پلتفرم‌های دغدغه‌مند که بازار رقابتی و رونق وی‌او‌دی‌ها در کشور برایشان مهم است از این مجمع حمایت خواهند کرد. چرا که خودم از نزدیک دیده‌ام که ساترا دنبال تسهیل‌گری است و نه تصدی‌گری. در حالی‌که برخی از صنوف به دنبال پیش بردن منافع شخصی خودشان هستند تا توجه به بازار و پلتفرم‌های تازه وارد. از طرفی دیگر مجمع رصتا می‌خواهد نماینده تمام سکوهای دارای مجوز باشد در حالی‌که برخی از صنوف نماینده تعداد محدودی‌اند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول