اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

واعظی‌آشتیانی: تجربه نشان داده تفرقه اصولگرایان موجب پیروزی اصلاح‌طلبان شده است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه هرچه عملکرد دولت کارآمدتر و اثربخش‌تر باشد، مشارکت بیش‌تر خواهد بود، گفت: تجربه نشان داده تفرقه اصولگرایان موجب پیروزی اصلاح‌طلبان شده است.

واعظی‌آشتیانی: تجربه نشان داده تفرقه اصولگرایان موجب پیروزی اصلاح‌طلبان شده است

امیررضا واعظی آشتیانی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در رابطه با اهمیت مشارکت در انتخابات پیش رو  و با تاکید بر اینکه عملکرد دولت‌های مستقر نقش موثری بر میزان مشارک مردم دارد، گفت: دولت فعلی براساس فعالیت‌های مخرب و زیرورو کردن‌های منفی دولت سابق با مشکلات عدیده ای در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی روبرو شد و در زمانی که یک دولتی مستقر است، هرگونه چالش و یا اتفاق ناگواری که ریشه آن در گذشته بوده رخ بدهد، نگاه‌ها به سمت عملکرد همان دولت مستقر سوق داده می‌شود، این موضوعی است که اصلاح‌طلبان خوب آن را بلد هستند و مشکلاتی را که خودشان رقم زده‌اند و خودشان مسبب آن بوده‌اند را منتسب به دولت مستقر و یا اصطلاحا دولت بعد از خودشان می‌کنند.

وی افزود: حال این نکته مطرح است که در این شرایطی که ما نیازمند به این هستیم تا جلب اعتماد عمومی را داشته باشیم، و سعی کنیم اتفاقات خوبی را که رقم خورده را بیشتر نمایان کنیم، برخی‌ها به دنبال این هستند که به نوعی لجن‌پراکنی سیاسی کنند و به سمت و سویی بروند که اتفاقات مثبت را نادیده بگیرند و اتفاقاتی که محصولات عملکرد یک گروه و یک جریان خاص بوده را نشان ندهند.

آشتیانی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: در فضای امروز کشور و البته در گذشته هم همین‌طور بوده، ما مشارکت بالای مردم را بستگی به عملکرد مسئولان می‌دانیم، یعنی هرچه عملکرد دولت کارآمدتر و اثربخش‌تر باشد، بالاخص در حوزه اقتصادی و فرهنگی، مردم مشارکتشان قطعا بیشتر خواهد بود.

وی افزود: گروه‌ها و احزابی که ما در کشور داریم باید نوع گفتمان و نوع ادبیاتشان به‌گونه‌ای باشد که هم انتقادهای سازنده را طرح کنند، و هم اینکه این انصاف را داشته باشند و از عملکردی که دولت در حوزه‌های مختلف، به صورت مثبت داشته، آن را به درستی ارزیابی و نمایان کنند و مردم را تشویق کنند که به پای صندوق‌های رای بیایند فارغ از اینکه به چه کسی می‌خواهند رای بدهند.

آشتیانی با تاکید بر گفتمان تعاملی احزاب کشور گفت: به صورت کلی گفتمان احزاب باید یک گفتمان خارج از اهانت و توهین و بر مبنای یک گفتگوی سیاسی صورت بگیرد و گروه‌های سیاسی باید از سمت جریان‌های تندروی خودشان فاصله بگیرند و به سمت جریان‌های کارآمد جهت پیدا کنند.

آشتیانی در رابطه با وضعیت جریان اصول گرایی در انتخابات پیش رو گفت: خانواده اصولگرایی یک خانواده بزرگ با تنوع نگاه‌ها است ولی تجربه نشان داده که هرجا که اصولگراها متفرق عمل کنند، قطعا سبد رأی‌شان به سمت جریان مقابل می‌رود.

وی افزود: تجربه دیگر این است که اگر جریان اصول گرایی سبد رأی شان متفرق باشد، رقیب سیاسی‌شان می‌تواند موفق شود و از این تفرق آرا بین اصول گرایان سود ببرد، یک نمونه این موضوع هم انتخاب شورای سوم شهر تهران بود، یعنی بعد از جریان شورای دوم که مطلق همه افراد آن از جریان اصولگرایی بودند، در لیست شورای سوم دو لیست اصولگرا بیرون آمد و همین باعث شد که حداقل یک سوم اعضای شورا از اصلاح‌طلب‌ها باشند.

وی در پایان گفت: لذا این درس را باید داشته باشیم که حتی در مجلس نهم هم ما همین موضوع را داشتیم و همین اتفاق افتاد و باعث برتری جریان مقابل شد، بنابراین اگر بنا باشد که اصولگرایان وحدت را سرلوحه کار خود قرار ندهند، مطمئن باشند که آسیب خواهند دید و آن تعدادی که مدنظرشان هست، در تهران در مجلس نخواهند رفت و اثر خودش را روی شهرستان‌ها هم خواهد گذاشت و در عین حال در به نظر بنده اصولگراها دقیقه 90 اتحاد خواهند کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول