اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مخالفت بیش از 70 درصد مردم شرق آسیا با دخالت‌های ناتو

نظرسنجی‌ها از مخالفت‌های گسترده مردمی در شرق آسیا با دخالت نظامی ناتو در این منطقه حکایت دارد.

مخالفت بیش از 70 درصد مردم شرق آسیا با دخالت‌های ناتو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، ۷۱.۱ درصد ساکنان شرق آسیا مخالف توسعه ناتو در کشورهای خود هستند.

آمریکا و ناتو اخیرا در منطقه آسیا و اقیانوسیه فعال‌تر شده‌اند. در همین رابطه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اخیراً از ژاپن بازدید و تلاش کرد روابط بین ناتو و کشورهای آسیا-اقیانوسیه را تقویت کند و پیشنهاد ایجاد نسخه آسیایی-اقیانوسیه ناتو را داد.

نظرسنجی شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» در وبگاه‌های این شبکه به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی انجام شد و ۸۵۶۱۳ پاسخ دهنده طی ۲۴ ساعت نظرات خود را بیان کردند.

نظرسنجی مذکور نشان داد که ۹۰ درصد شرکت کنندگان تلاش‌های ناتو برای گسترش نفوذ خود در شرق آسیا را «نگرانی بزرگ» خواندند. ۸۴ درصد معتقد بودند که این امر به طور جدی صلح و ثبات در شرق آسیا را به خطر می اندازد. ۹۲ درصد نگران بودند که چنین اقدامی باعث تشدید رقابت تسلیحاتی در میان کشورها و تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه شود.

ناتو مدت‌هاست که هدف اصلی خود را کنار گذاشته و به ابزاری برای ایالات متحده جهت کنترل متحدان اروپایی خود تبدیل شده است.

در این نظرسنجی ۹۳ درصد گفتند که ناتو با اقدامات خود موضع دفاعی این ائتلاف را نقض کرده است. ۹۲.۷ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که ناتو به ابزاری برای ایالات متحده برای حفظ هژمونی و پیگیری منافع سیاسی تبدیل شده است.

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن برنامه ائتلاف نظامی غربی ناتو برای گشودن دفتر ارتباطی در این کشور آسیایی را تایید کرد(جزئیات بیشتر).

در این زمینه نیز ۷۸.۹ درصد پاسخ دهندگان به شدت در مورد گسترش نظامی ژاپن در سال‌های اخیر نگران بودند و از مقامات ژاپن خواستند در مسائل امنیتی نظامی محتاط باشد و تلاش‌های بیشتری برای صلح و ثبات منطقه انجام دهند.

وزارت امور خارجه کره شمالی نیز در واکنش به تصمیم توکیو، اعلام کرده که ژاپن تلاش می‌کند صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا را با ایجاد ائتلاف نظامی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از بین ببرد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول