اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رسالت «حوزه هنری» تربیت نیروی توانمند در عرصه های فرهنگی و هنری است

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: رسالت حوزه هنری تربیت نیروی توانمند در عرصه های فرهنگی و هنری است.

رسالت «حوزه هنری» تربیت نیروی توانمند در عرصه های فرهنگی و هنری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا امامقلی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه تربیت نیروی هنرمند متخصص و ایجاد اشتغال پایدار بین حوزه هنری استان قزوین و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد، رسالت حوزه هنری را تربیت نیروی توانمند در عرصه های فرهنگی و هنری برشمرد و اظهار کرد: حوزه هنری استان قزوین با انعقاد این تفاهم نامه، نسبت به آموزش و تربیت نیروی توانمند هنری در حوزه سینما و در مقطع کاردانی در مرکز رشد حوزه هنری استان قزوین خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: پیوند میان عرصه آموزش و دانشگاه منجر به تحصیلات آکادمیک هنرمندان و رشد و توسعه آنان در فضای علمی و تجربی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه با هدف ایجاد زمینه اشتغال فارغ التحصیلان رشته سینما، ارائه هر چه مطلوب خدمات آموزشی در مقطع کاردانی و احراز صلاحیت های قانونی و اختصاصی دانشجویان به امضا رسیده است.

این مسوول عنوان کرد: اشتغالزایی پایدار برای علاقمندان به رشته سینما و ارائه مدرک معتبر توسط جهاد دانشگاهی از افق های ترسیم شده در این تفاهم نامه است.

امامقلی یادآور شد: شناسایی دانشجویان با استعداد هنری در حوزه سینما و جذب و به کار گیری آن ها در حوزه هنری از دیگر تعهدات ما در این تفاهم نامه است.

وی آموزش رشته فیلم سازی به دانشجویان جذب شده دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را هدف اصلی این تفاهم نامه دانست و عنوان کرد: حوزه هنری قزوین سالانه ۱۵ دانشجوی رشته فیلم سازی (مستند) را که از طریق دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی جذب شده اند به صورت حرفه ای آموزش خواهد داد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: در راستای ارتقاء سطح کیفی و آموزشی این طرح به ازای هر ۳ دانشجو یک رهیار حرفه ای انتخاب شده که وظیفه هدایت علمی دانشجویان را دارند.


امامقلی اضافه کرد: در وهله اول مصاحبه های عمومی و اختصاصی داوطلبین دانشجو در مرکز رشد حوزه هنری استان قزوین انجام خواهد شد و در وهله دوم نیز آموزش دانشجویان در ۳ ترم فشرده، انجام شده و مدارک معتبر نیز توسط مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اعطا می شود.

وی در پایان اظهار کرد: در صورت موفق بودن این طرح، مقطع کارشناسی رشته سینما نیز تدریس و به این تفاهم اضافه خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول