اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

خواهر رهبر کره شمالی: آمریکا بداند که متوقف کردن پیونگ یانگ رویاست

خواهر رهبر کره شمالی گفت، متوقف کردن پیشرفت تسلیحاتی کره شمالی توسط آمریکا تنها یک رویاست.

خواهر رهبر کره شمالی: آمریکا بداند که متوقف کردن پیونگ یانگ رویاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی روز دوشنبه گفت که آمریکا باید از هر «اقدام احمقانه» که امنیت این کشور را به خطر می‌اندازد، اجتناب کند و بداند که خلع سلاح پیونگ یانگ ناممکن است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کیم یو جونگ پیشنهادات مذاکره از سوی آمریکا را یک ترفند خواند و آن‌را رد کرد. کیم اظهارات خود را پس از آن بیان کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا نگران است کره شمالی یک آزمایش موشک بالستیک قاره دیگر انجام دهد.

دولت کره شمالی پنجشنبه گذشته توضیحاتی درباره موشک بالستیکی که به‌صورت آزمایشی پرتاب شد، ارائه کرد. طبق بیانیه پیونگ‌یانگ، موشک شلیک‌شده به‌نام «هواسونگ-۱8» و از نوع بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد بود که در ارتفاع ۶۶۴۸ کیلومتری، مسافتی به میزان ۱۰۰۱ کیلومتر را پرواز کرد.

کیم که یکی از مقام‌های قدرتمند حزب حاکم کره شمالی است درخواست‌های آمریکا برای گفت‌‌وگوهای بی‌قید و شرط را رد کرد و گفت اگر واشنگتن معتقد است خلع سلاح کره شمالی ممکن است، اشتباه کرده است. او گفت:«این یک رویا برای ایالات متحده است که فکر کند می‌تواند پیشروی کره شمالی را متوقف کند.»

کره شمالی در روزهای اخیر آمریکا را به انجام ماموریت‌های جاسوسی بر فراز منطقه انحصاری اقتصادی این کشور متهم کرده است.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ هشدار داد هرگونه هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا را که در حریم هوایی کره شمالی و در نزدیکی آب‌های دریای شرقی پرواز کند، ساقط خواهد کرد.

کره شمالی به شدت مخالف حضور نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه است و بارها نسبت به این موضوع معترض بوده است(جزئیات بیشتر).

ماه گذشته، دهها هزار نفر از ساکنان کره شمالی در یک راهپیمایی علیه آمریکا در پیونگ‌یانگ مشارکت کردند و بزرگداشت هفتاد و سومین سالگرد آغاز جنگ کره را برگزار کردند. تظاهرات‌کنندگان، آمریکا را بعنوان «مخرب صلح ثبات در شبه‌جزیره کره» تقبیح کردند و در خصوص جنگ اتمی هشدار دادند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول