اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

بازگشت به اصالت‌ها و استفاده از نشانه‌ها، راهکار وزارت میراث‌ فرهنگی برای توسعه عفاف و حجاب

در همایش تعالی حکمرانی حجاب، راهکارهای وزارت میراث‌ فرهنگی برای توسعه عفاف و حجاب بررسی شد.

بازگشت به اصالت‌ها و استفاده از نشانه‌ها، راهکار وزارت میراث‌ فرهنگی برای توسعه عفاف و حجاب

به‌گزارش خبرگزاری فارس، در همایش تعالی حکمرانی حجاب، مسئولان و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف به ارائه مطالبی درباره عفاف و حجاب و تشریح عملکرد دستگاه متبوع خود در این حوزه پرداختند. به نمایندگی از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارتخانه در این همایش حضور داشت و مطالبی را بیان کرد. 

در حوزه عفاف و حجاب موفق خواهیم بود در ابتدای این همایش، سردار محمدحسین سپهر رئیس کارگروه ارتباط دستگاه‌ها در حوزه حجاب گفت: امر حجاب از شعائر بزرگ ادیان توحیدی و الهی است و امروز دشمن برای تضعیف سبک زندگی اسلامی با تمام قوا وارد جریان شده است.

وی در سخنانی با اشاره به نقشه‌های دشمن در حوزه عفاف و حجاب گفت: پشت پرده ترویج بی‌حجابی، دشمن است. دشمن با جنگ ترکیبی به مقابله با عفاف و حجاب در کشور پرداخته است. خوشبختانه مردم ما هوشیارند و تمام نقشه‌های دشمن را در تمام صحنه‌ها نقش بر آب کردند. 

سردار سپهر با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی افزود: اقدام مهم امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و امروز افتخار می‌کنیم به‌عنوان دنبال‌کنندگان این راه به دنبال تقویت عفاف و حجاب در کشور هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما در این عرصه به طور حتم موفق خواهیم شد و این منوط به حضور اندیشمندانه مسئولان و مردم است. مجتبی طالبی مدیر رویداد تعالی حکمرانی عفاف و حجاب نیز در این همایش اظهار کرد: این رویداد نقشه راه گام دوم انقلاب اسلامی و بر اساس خرد جمعی برای مقابله با کشف حجاب برگزار شده است. 

وی افزود: در شرایطی هستیم که دچار تشتت گفتمانی شده‌ایم، ولی جبهه مقابل از این امر در حال سوء استفاده است و جبهه کنشگر نیز آرایش یکپارچه ندارد، لذا باید برنامه‌هایی مانند رویداد امروز داشته باشیم. 

طالبی بیان کرد: در این رویداد درصددیم که مسائل راهبردی را کشف، طرح‌های راهبردی و تحولی را شناسایی و کشف و پس از حمایت و تکثیر آن جریان‌سازی ملی انجام دهیم. 

وی گفت: در این رویداد به سیاستگذاران، تنظیم‌گران، تسهیلگران و کنشگران توجه داریم که سیاست‌گذاران شامل چهار نهاد تنظیم‌گران شامل ۴۰ دستگاه، تسهیلگران شامل شش مجموعه مانند بنیادها و اتحادیه‌ها و کنشگران مانند رسانه‌ها و تبلیغات است. مدیر رویداد تعالی حکمرانی عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار کتاب، پایان‌نامه و مقاله در حوزه حجاب و عفاف داریم و باید از تجربیات زیسته و فناوری استفاده کنیم همچنین این رویداد چهار ساعت ارائه، نمایش، گفت‌وگو و تقدیر دارد. 

اجرای هشت برنامه مشترک با دستگاه‌های مختلف در دو حوزه عفاف و حجاب

 مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این همایش در سخنانی گفت: وزارت میراث‌فرهنگی در دو سال گذشته اقداماتی را در راستای ترویج و توسعه فرهنگ و حجاب انجام داده است. ما در حوزه عفاف و حجاب اعتقاد به بنیان‌های بینشی داریم. 

وی گفت: اقدامات ما به دو دسته تقسیم شده که یک دسته اقدامات مشترک با سایر دستگاه‌ها است و دسته دوم اقداماتی است که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود. ما یک مثلثی داریم به نام محصول، مخاطب و سازمان که برای هر سه ضلع این مثلث برنامه باید داشته باشیم. 

جلالی افزود: هشت برنامه مشترک با دستگاه‌های مختلف در حوزه عفاف و حجاب در دو سال اخیر داشتیم. در حوزه عفاف و حجاب باید به یک نگاه مهم دست یابیم که با توجه به گستردگی فعالیت‌های این وزارتخانه و استفاده از ظرفیت بانوان در تولید صنایع‌دستی برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی اهمیت بسیار بالایی دارد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما حفظ شأنیت مقام زن و مادر است. 

معاون صنایع‌دستی کشور در ادامه با اشاره به هدیه روسری سنتی به نام گلونی در استان لرستان در نوروز افزود: این حرکت با استقبال بانوان ایرانی و گردشگران نوروزی روبه‌رو شد. 

جلالی یادآور شد: بازگشت به اصالت‌ها و استفاده از نشانه‌ها رویکرد اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در توسعه عفاف و حجاب است. 

وی خاطرنشان کرد: ایرانیان از ابتدا پوشیده بودند. پوشش‌های زیبایی در طول تاریخ زنان ایرانی داشته‌اند که همچنان می‌توان از این پوشش‌های اصیل ایرانی استفاده کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول