اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ارائه بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت درمانی به زائرین

مسؤول فنی درمانگاه شهید قاسمی از ارائه بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت درمانی به زائران کربلا در این مرکز خبر داد.

ارائه بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت درمانی به زائرین

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید لک، رئیس و مسؤول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی در کربلای معلی در تشریح گزارش کلی اقدامات کادر درمان در این مرکز در ایام اربعین حسینی، گفت: درمانگاه شهید محمد حسن قاسمی با همت و حمایت مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت تشکیل شد، خدمات این مرکز از ابتدای شهریورماه آغاز شده و تا ۱۸ شهریور ادامه خواهد داشت. 
 
وی افزود: با توجه به دسترسی خوبی که این مرکز با حرمین امام حسین و حضرت عباس (ع) دارد، تعداد مراجعین با روند صعودی همراه بوده و روزانه بیش از ۲۵۰۰ مراجعه کننده داریم. 
 
رئیس و مسؤول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی با بیان اینکه در درمانگاه شهید قاسمی اکثر تخصص ها از جمله طب اورژانس، زنان، داخلی و اطفال و پرستاری آماده ارائه خدمت هستند، خاطرنشان کرد: یک دستگاه آمبولانس همراه با تیم فوریت های پزشکی نیز در این مرکز فعال است و به صورت میانگین روزانه سه تا چهار بیمار به بیمارستان منتقل می شوند تا در صورت لزوم اقدامات تخصصی تر درمانی مانند جراحی را دریافت و یا برای جراحی های بسیار تخصصی به ایران منتقل شوند.
 
لک گفت: انتظار می‌رفت که بیشترین مراجعین به علت گرما زدگی مراجعه کنند، اما به دلیل تمهیداتی که صورت گرفت، این آمار کاهش یافت و به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی، بیش از ۵۰ درصد مراجعین با علایم سرما خوردگی، مراجعه کردند. 
 
وی اضافه کرد: اطلاعات روزانه مراجعین ثبت و از لحاظ بیماری‌های واگیردار بررسی و در نهایت آمار کلی به مرکزبیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ارسال می‌شود. 
 
رئیس و مسؤول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی با بیان اینکه در این مرکز خدمات درمانی به تمامی مراجعین از ملیت‌های مختلف ارائه می‌شود، تصریح کرد: مرکز شهید قاسمی مجهز به دستگاه‌های مختلف است و تمامی مراقبت‌های درمانی در سطح ۲ در این مرکز ارائه می‌شود؛ به طوری که در این مدت با حضور ۵۰ نفر کادر پرستاری و‌ پزشکی، بیش از ۲۵ هزار پذیرش صورت گرفته، یعنی بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت به زائرین عزیز ارائه شده که شامل پذیرش، ویزیت، تزریقات، فیزیوتراپی، مشاوره متخصصین، نوارقلب و سایر خدمات می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول