اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست کشور را دارد

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه این استان در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست کشور را دارد، گفت: 480 مزرعه پرورش ماهی سالانه 26 هزار تُن ماهی قزل‌آلا پرورش می‌دهند.

چهارمحال و بختیاری در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، نادر ملکپور ا اشاره به اینکه این استان در تولید ماهیان سردآبی رتبه نخست کشور را دارد، گفت: ۴۸۰ مزرعه پرورش ماهی سالانه ۲۶ هزار تُن ماهی قزل‌آلا پرورش می‌دهند.

 مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری ادامه داد: بیشترین میزان تولید این ماهیان در شهرستان اردل با سالانه ۷ هزار تن و در شهرستان فلارد با تولید ۴ هزار تن است.

وی مدیریت منابع آبی به ویژه چشمه‌ساران متعدد در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری را یکی ظرفیت‌های تولید ماهیان سردابی عنوان کرد و افزود: همزمان با تولید ماهیان سردابی ۲۰ کارخانه تولید خوراک آبزیان گرم آبی و سردابی نیز احداث شده است که با تولید سالانه ۳۷۵ هزار تن محصول استان را در رتبه نخست خاورمیانه و کشور قرار داده است.

ملکپور اضافه کرد: همچنین ۱۰ کارخانه صنایع فرآوری و بسته‌بندی ماهی در چهارمحال و بختیاری سالانه ۳۰ هزار تن محصول را به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌کند و در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در مزارع پروش ماهی استان مشغول به کار هستند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول