اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ترافیک مهری تهران از پس فردا

مدارس از امروز بازگشایی شد ؛ ترافیک روان بود. مسؤولین شهری پیش‌بینی می‌کنند که ترافیک بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از سوم مهر بیشتر می شود.

ترافیک مهری تهران از پس فردا

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سال تحصیلی جدید امروز آغاز شد.  ستاد مهر تشکیل جلسه داد تا وضعیت ترافیکی شهر مورد بحث و بررسی قرار گیرد. تهران امروز ترافیک روانی داشت. مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران می‌گوید که پیش‌بینی ما این است که از سوم مهر ترافیک تهران نمود 60 تا 70 درصدی پیدا کند، اما از 8 مهر ترافیک آغاز سال تحصیلی نمود صددرصدی خواهد داشت.

افزایش ترافیک از سوم مهر/از  8 مهر ترافیک آغاز سال تحصیلی نمود صددرصدی خواهد داشت/تا 15 مهرماه استفاده از مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان است

براساس این گزارش کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ترافیک تهران با شروع سال تحصیلی جدید 25 تا 30 درصد افزایش پیدا کند، هر چند که مدیریت شهری از ماه‌های گذشته در حوزه تاکسی، اتوبوس و مترو تمهیداتی اندیشیده تا شهروندان رغبت بیشتری برای استفاده از حمل و نقل عمومی داشته باشند. همچنین تا 15 مهرماه استفاده از مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان است. البته تسهیلاتی هم برای این افراد درنظر گرفته شده است.

شهرداری تهران برای آغاز مهر برنامه ریزی کرده است. شهردار تهران می‌گوید که ما برای شروع سال تحصیلی بخشی از اورهال مترو و اتوبوس را انجام دادیم و ستاد مهر تشکیل و موضوعات مورد بررسی قرار می گیرد.

امروز اولین‌ متروباس وارد خطوط اتوبوسرانی تهران شد/2047 دستگاه اتوبوس شاغل در تهران خدمت‌رسانی کردند/ حجم مسافر امروز زیاد نبود و وضعیت روانی در مترو داشتیم

شهرداری تهران با تقویت و نوسازی شبکه حمل و نقل سال تحصیلی جدید را آغاز کرد و همچنین امروز اولین‌ متروباس وارد خطوط اتوبوسرانی تهران شد و 2047 دستگاه اتوبوس شاغل در تهران خدمت‌رسانی کرد. برای خطوط پرازدحام مترو مانند یک، دو و چهار هم تدابیر لازم صورت گرفته است. مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به خبرنگار فارس گفت: حجم مسافر امروز زیاد نبود و وضعیت روانی در مترو داشتیم. سرفاصله قطارها را هم در صورت نیاز کاهش داده و اعزام فوق‌العاده داریم، اما امروز با توجه به تعطیلی پیش‌رو خیلی ترافیکی نداشتیم البته مراجعاتمان بیشتر بود.

احتمال خرابی ها به دلیل اورهال کمتر می شود/از امروز  اتوبوس مدارس فعال است

به گفته درستی، 135 تا 140 قطار در حال حرکت در خطوط هستند و با اورهال صورت گرفته احتمال خرابی‌ها کمتر است و از ابتدای سال تاکنون 12 رام قطار اورهال شده است.

تعدادی اتوبوس برای آغاز سال تحصیلی اورهال شد و همچنین قرار است سه دستگاه متروباس دیگر هم بعد از تست گرم وارد خطوط شود. برای دانشگاه‌ها هم شهرداری خدمات حمل و نقلی درنظر گرفته و از امروز هم اتوبوس مدارس فعال است.

کیف پول الکترونیکی رونمایی شد

براساس این گزارش، نواقص موجود در پله‌برقی‌ها تا حدودی مرتفع شده و براساس مصوبه شورای شهر بلیط مترو و اتوبوس هم رایگان بود. البته امروز کیف پول الکترونیکی هم رونمایی شد و شهروندان می‌توانند با استفاده از این کیف پول الکترونیکی خدمات دریافت کنند.

ساعت کاری ادارات شناور شد

براساس این گزارش، ساعت کار ادارات تهران در نیمه دوم سال براساس مصوبه دولت شناور شد، اما بانکها و مدارس همانند سال قبل برای کنترل ترافیک با ساعت جدید کارشان را آغاز می‌کنند. براساس مصوبه ساعت کاری بانکها از 7 صبح است و شهروندان از 7:30 می‌توانند به شعب مراجعه کنند و مراکز آموزش عالی از ساعت 8 صبح و اصناف و بازاریان از ساعت 9:30 صبح مشغول به فعالیت می‌شوند. البته براساس مصوبه 28 اسفندماه سال 1401 ساعت کاری مدارس هم مشخص است و مدارس مقاطع ابتدایی 8 صبح و مقاطع متوسطه 7:30 خواهد بود.

از مهرماه هیچ‌گونه افزایشی در کرایه حمل و نقل عمومی نداریم

هماهنگی‌های لازم در جهت مدیریت ترافیک محلات و بزرگراه‌ها صورت گرفت و مدیران شهری تأکید دارند که بهتر است شهروندان برای تردد از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا آلودگی هوا و ترافیک کمتر شود. همچنین فرماندار تهران تأکید کرد از مهرماه هیچ‌گونه افزایشی در کرایه حمل و نقل عمومی نداریم و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نرخ ناوگان موضوع را به مبادی رسمی و بازرسی اعلام کنند.

براساس این گزارش مدارس از امروز بازگشایی شد اما ترافیک روان بود. مسؤولین شهری پیش‌بینی می‌کنند که ترافیک از سوم مهرماه بیشتر شود. البته تدابیری صورت گرفته تا ترافیک در روزهای نخستین مهر هم‌زمان با بازگشایی مراکز آموزشی توزیع شود تا شهروندان کمتر دچار شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول