اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

روسیاهی فرصت طلبان در فاکتورسازی سفر وزیر تعاون

سفر وزیر تعاون در گلستان با فاکتورسازی‌های مغرضانه و حاشیه سازی ناشیانه همراه بود که در پیگیری ماجرا چیزی جز روسیاهی برای فرصت طلبان در پایان این بازی‌های رسانه‌ای باقی نماند و مشخص شد تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی برای برخی از رسانه‌ها مهمتر از پرداختن به حقیقت است.

روسیاهی فرصت طلبان در فاکتورسازی سفر وزیر تعاون

گلستان- اعظم محبی: شهریور امسال که در گلستان به سر شد با رخداد‌هایی عجیب و غریب همراه بود؛ از سقوط سامانه آفندی متعلق به وزارت دفاع در گرگان تا انتشار فاکتور ۱۲۰ میلیون تومانی منتسب به سفر یک روزه وزیر تعاون به گلستان.

پس از مدتی که مردم و کارمندان اداره کل تعاون از «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازدید از وضعیت استان دعوت کردند، نهایتا وی در سفری یک روزه در تاریخ سوم شهریورماه ۱۴۰۲ که به عبارتی روز سوم هفته دولت بود، به این استان سفر کرد.

تجدید میثاق با شهدای استان گلستان، آیین معرفی پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی و افتتاح دو شرکت در شهرستان آق قلا، بازدید یکی از شرکت‌های لبنی گلستان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی استان و حضور در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گلستان از برنامه‌های وی در این سفر بود که اتفاق افتاد.

اما با وجود اتمام سفر وی به استان گلستان، این روزها خبرهای متعددی در ارتباط با این سفر در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

اخباری که با همکاری برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی استان و رسانه‌های معاند ضریب میخورد، حاکی از آن است که خط تخریب وزیر در دستور کار آنها قرار گرفته است.

 

 

* آغاز سفر
سفر و پرواز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان که مقرر شده بود راس ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه انجام بگیرد با تاخیر یک‌ ساعته به تعوق افتاد و در نهایت هواپیما حامل وزیر حوالی ساعت ۲۲ و ۴۰ دقیقه در فر‌ودگاه بین المللی شهدای گرگان به زمین نشست که با استقبال استاندار گلستان همراه بود.

پس از این استقبال، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی  همراه با هیئت ۱۰ نفره وی، به مدت یک شب در هتل جهانگردی گرگان اقامت کردند. 

اما اقامت یک شبه وزیر در این هتل، با حواشی متعددی همراه بود. صورتحسابی به نام این هتل در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها دست به دست شد که بر اساس مندرجات آن، مدیریت هنل جهانگردی گرگان مدعی شده هیئت ۱۰ نفره «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدت زمان بیتوته چند ساعته در این مرکز اقامتی، علاوه بر صرف ده‌ها پرس انواع غذا، چند صد سیخ انواع کباب تناول کرده‌اند؛ موضوعی که بازتاب گسترده‌ای را در پی داشت. 

*عددسازی ناشیانه 
براساس مندرجات این فاکتور که بدون امضای مدیر هتل منتشر شده بود، هزینه بیتوته یک روزه، وزیر کار و هیئت همراه ۱۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

پس از آن، نامه‌ای با موضوع تاییدیه بدهکاری توسط هتل به مدیرکل تعاون گلستان ارسال می‌شود که وی در پاراف این نامه اعلام کرده است: " باسلام. به استحضار می‌رساند که اینجانب هیچکدام از فاکتورهای مجموعه جنابعالی را قبول ندارم. باید فاکتورها مجدد و درحضور همکاران بنده بررسی شود."

 

بلافاصله ساعاتی بعد از انتشار مکاتبه مدیر مجموعه اقامتی صدرالذکر، مشخص شد که پرسنل واحد حسابداری هتل گردشگری، به دنبال وصول مطالبات گذشته خود از اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان بودند و در این رویکرد، مبادرت به عددسازی و صدور فاکتور صوری چند صد سیخی برای وزیر و هیئت همراه تبدیل کردند تا شاید مطالباتشان را نقد کنند؛ در صورتی که حتی برخی از موارد درج شده در فاکتور اصلا در منوی غذاهای رستوران موجود نیست.

*ادغام فاکتورها برای وصول مطالبات 
بعد از هیاهو در فضای مجازی، «علی اکبر بصیرنیا»، مدیر هتل جهانگردی ناهارخوران با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، اعلام کرد: متاسفانه حسابداری هتل جهانگردی ناهارخوران بدون اطلاع اینجانب و با امضا خودشان سند فاکتورهای هزینه‌ای سفر مقام محترم عالی وزارت جناب آقای دکتر مرتضوی را به آن اداره کل ارسال کرده‌اند.

در این نامه آمده است: با توجه به اینکه سند و فاکتورهای منتشر شده در فضای مجازی هم مربوط به مانده بدهی گذشته آن اداره کل بوده و هم مربوط به سفر وزیر محترم تعاون، اما منتشرکنندگان طوری آن را منعکس کرده‌اند که هزینه سفر مقام عالی وزارت به گلستان ۱۲۰ میلیون تومان است، در حالی که ۸۰ میلیون تومان آن مربوط به بدهی‌های گذشته اداره کل بوده و کل هزینه اقامت و پذیرایی سفر محترم وزیر ۴۰ میلیون تومان است. 

بصیرنیا ادامه داد: متاسفانه حسابدار هتل جهانگردی ناهارخوران به دلیل اینکه بدهی گذشته را وصول کند و به دلیل اینکه با هر بار مراجعه به همکاران شما، آن‌ها اعلام می‌کردند که نقدینگی و اعتبار نداریم و بدهی پرداخت نشده است، فلذا با پیشنهاد همکاران مالی و حسابداری اداره کل مبنی بر اینکه اگر فاکتورها را به روز کنید و هزینه‌ها در قالب یک سند تهیه و تنظیم کنید می‌توانیم اعتبار مورد نیاز را از تهران تامین  و بدهی را پرداخت کنیم، لذا به دلیل اینکه حسابداری هتل مستقل و زیر نظر دفتر مرکزی تهران است ایشان بدون اطلاع و هماهنگی با اینجانب ۸۰ میلیون تومان بدهی گذشته و ۴۰ میلیون تومان هزینه سفر مقام عالی وزارت را در قالب یک سند تنظیم برای آن اداره کل ارسال نموده است تا با این روش سریع‌تر مطالبات هتل جهانگردی ناهارخوران وصول شود. 

مدیر هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان گفت: لذا خواهشمند است اسناد و فاکتورهای ارسالی به آن اداره کل به هتل جهانگردی عودت داده شده تا به صورت مجزا تنظیم و سپس ارسال شود.

 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ویراستی» اعلام کرد: ادعای هزینه‌ ۱۲۰ میلیون تومانی بابت یک شب اقامت وزیر کار در هتل جهانگردی گرگان در جریان سفر استانی هفته دولت، حتی در مقایسه با گران‌قیمت‌ترین هتل‌های ایران به قدری عجیب است که نیازی به تکذیب ندارد. 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تصریح کرد: متأسفانه مسئولان این هتل سعی در وصول مطالبات قبلی خود از طریق عددسازی داشته‌اند که فاکتور صادره در همان تاریخ توسط مدیرکل استان غیرقابل پذیرش عنوان شده و لزوم تنظیم و ارسال فاکتور مجزا طی نامه‌ای رسماً اعلام شده است.

با وجود  پیگیری‌های خبرنگار فارس، مسئولین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر این هتل در ارتباط با تصاویر منتشر شده حاضر به انجام گفتگو و مصاحبه نشدند.

به نظر می‌رسد انتشار بدون تأمل این فاکتورهای تأیید نشده، در شبکه‌های اجتماعی نوعی تسویه حساب‌ سیاسی با دولت انقلابی بود.

پایگاه‌های خبری و رسانه‌هایی که مترصد فرصت برای تخریب چهره دولت هستند بدون پیگیری اصالت و درستی خبر با انتشار مطالب اشتباه، از این فرصت در راستای اهداف شوم رسانه‌های معاند استفاده کردند تا با شایعه پراکنی باعث سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولین شوند.

انتشار تصاویر تایید نشده از فاکتورهای صادره حسابداری این مجتمع اقامتی در گرگان بار دیگر فرصتی ساخت تا تفاوت سیاه‌نمایی و مطالبه‌گری در رسانه‌ها عیان شود.

متاسفانه مدتی است عده‌ای به بهانه مطالبه‌گری در فضای مجازی شروع به سیاه‌نمایی و تخریب کرده‌اند تا با استفاده از اخبار و گزارشات اشتباه، دروغ و تایید نشده، بازار جذب دنبال کننده‌ها را در فضای مجازی گرم نگه دارند.

امید است تا مسئولان امنیتی و فرهنگی گلستان با ورود جدی به این عرصه، از انتشار چنین مطالب کذبی در رسانه‌ها و فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود جلوگیری نمایند. 

پایان پیام/۸۳۰۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول