اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| چگونه در دانشگاه پیام نور همزمان استاد و دانشجو باشیم؟

میز دانشجو در این قسمت به تشریح طرح استاد محور در دانشگاه پیام نور می‌پردازد.

میز دانشجو| چگونه در دانشگاه پیام نور همزمان استاد و دانشجو باشیم؟

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ  این قسمت از میز دانشجو به نکات مهم درباره طرح دکتری استاد محور در دانشگاه‌ پیام‌نور می‌پردازد.

در ابتدا به سوال دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور چیست می‌پردازیم:

دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور چیست؟ به تازگی در سال‌های اخیر برای رفع نیاز اساتید و کمک به دانشجویان با استعداد و شایسته، طرحی مبنی بر دکتری استاد محور به اجرا درآمده است، طبق قوانین جدید، افرادی که می‌خواهند در مقطع دکتری PHD خود را بگیرند، می‌توانند هم زمان به عنوان استاد در دانشگاه پیام نور تدریس کنند.

نکته مهم: در این باره لازم است بدانید که دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور، به حالتی گفته می‌شود که دانشجو خود برای انتخاب استادی اقدام می‌کند.

 پذیرش استاد محور در دانشگاه پیام نور: برای پذیرش در این روش در گام اول باید داوطلب استعداد بالایی در این زمینه داشته باشد و مثل کنکور سراسری در آزمون‌های استعداد درخشان دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور، موفق به کسب نمره قبولی شود.

* ۲۰ درصد از پذیرش آزمون دکتری به صورت استاد محور خواهد بود

نکته مهم: مطابق با آخرین تغییرات اعلام شده توسط سازمان سنجش کشور، در سال جاری حدود ۲۰ درصد از پذیرش آزمون دکتری به صورت استاد محور خواهد بود.

* زمان پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

با توجه به اخباری که این روزها به سرعت پخش شده است، از سال جاری دکتری استاد محور در دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد. در این طرح به هر استاد یک کد از سمت سازمان سنجش ارائه شده و دانشجوهای برتر هر رشته می‌توانند استاد مورد نظر خود را انتخاب کرده و به ادامه تحصیل در مقطع دکتری بپردازند.

با انتخاب این روش دانشجویان می‌توانند از مزایایی همچون، تحصیل در شهر خود استفاده کنند. همچنین مجبور نیستند به پایتخت مهاجرت کنند تا از امکانات تحصیلی بهره مند شوند. در ضمن دانشگاه‌های پیام نور از میان دانشجویان ارشد که استعداد دارند و در طول دوران کارشناسی و ارشد نمرات بالایی از اساتید گرفتند، می‌توانند بدون شرکت در آزمون دکتری و با ارسال مدارک به دانشگاه برای دکتری استاد محور اقدام کنند.

البته سایر افراد بعد از فارغ التحصیلی از مقطع ارشد، می‌توانند در آزمون دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۲ شرکت کنند. بنابراین در صورتی که قصد ورود به این آزمون سراسری را دارید تا در رشته مورد نظر پذیرش شوید، لازم است به سایت دانشگاه پیام نور به نشانی اینترنتی reg.pnu.ac.ir مراجعه کنید.

* مراحل پذیرش در دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور

مراحل پذیرش دکتری استاد محور بدین شرح است که ابتدا استاد موضوع مورد نظر خود را در سامانه تعیین شده مطرح می کند و سپس استاد مربوطه تعداد درخواست‌ها و رشته‌ها را به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

در مرحله بعد کارشناسان آموزش دانشگاه‌های مربوطه، نتیجه را برررسی کرده و به استاد اعلام می‌کنند.

حال نوبت دانشجویان است که باید از جزئیات رشته‌ها و موضوعات مطلع شوند.

در نهایت لازم دانشجویان مدارک مربوطه را به معاونت دانشکده تحویل دهند.

پس از بررسی مدارک، تمامی موارد تحویل گرفته شده به سازمان سنجش ارسال می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول