اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برنامه‌های وحدت آفرین بانوان طلبه در هفته وحدت+عکس

در هفته وحدت، بانوان طلبه حوزه علمیه حضرت‌فاطمه سلام‌الله‌علیها با تأسی به کلام رهبر معظم انقلاب با برگزاری چند ویژه برنامه، وحدت آفرینی کردند.

برنامه‌های وحدت آفرین بانوان طلبه در هفته وحدت+عکس

خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: در ایام ولادت مبارک‌ترین مولود عالم، رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و رئیس مکتب تشیع امام جعفر‌صادق علیه‌السلام، بانوان طلبه حوزه علمیه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها نه تنها با برگزاری برنامه‌ میان شیعه و سنی وحدت آفرینی کردند که با تأسی به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «مراد از وحدت، وحدت در حفظ منافع امت اسلامی‌است» با فعالیت در زمینه عفاف و حجاب و از بین بردن شکاف فرهنگی میان بانوان به برگزاری چند ویژه برنامه پرداختند.

بانوان طلبه با حضور هر روزه خود در محوطه مسجد امام‌ خمینی‌(ره) واقع در بازار بزرگ تهران با ارائه میزهای مشاوره خانوده، مشاوره کودک و پاسخ به شبهات با روی گشاده، میزبان بانوان و کودکان بودند و با سعه صدر سؤال آنان را پاسخ دادند. به یمن چنین ایام مبارکی کام آنان را با شیرینی و شربت، شیرین کردند.

پای یکی از میزها نشستیم و ضمن عرض خداقوت به آنان، با یکی از مشاوران هم‌کلام شدیم.

ندا هراتی اردستانی استاد حوزه علمیه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها و دانشگاه علوم و معارف تهران از حس خوب این حضور می‌گوید: طرح پرسمان فاطمی که ما در حال ارائه خدمت در آن هستیم، بالغ بر ۲ سال در این مکان در حال اجرا است. این طرح با بهره‌گیری از اساتید و طلاب حوزه به صورت خودجوش و جهادی برپا می‌شود و زیر نظر خانم جان‌نثاری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها تشکیل شده و هدایت می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه مخاطبان این طرح علاوه بر همشهریان عزیز، مسافران از شهرهای مختلف، قومیت‌ها و گاهی ملیت‌های مختلف و توریست‌ها هم هستند، گفت: در همین هفته مراجعی داشتم که اهل تسنن بود و سؤالاتی درباره نماز‌ جماعت و اوقات فضیلت نماز داشت. جالب این بود که می‌گفت چون شما شیعیان در حرمین شریفین، پشت سر ائمه جماعت اهل سنت نماز می‌خوانید، ما هم راغب شدیم در نماز جماعت شیعیان شرکت کنیم.

 وی تأکید کرد: تعامل صحیح با افراد جامعه و پاسخگویی به مسائل آنها و در نهایت، ایجاد حس خوب برای همنوعان، علاوه بر ایجاد انس و الفت در جامعه، ترویج زیست عفیفانه را هم در پی دارد که  ان‌شا‌الله از اهداف طرح پرسمان فاطمی است.

هراتی اردستانی با بیان اینکه طرح پرسمان فاطمی مورد استقبال واقع شده افزود: چند خوابگاه دختران از ما تقاضای حضور دارند و در حال حاضر در دو خوابگاه دختران، طلاب ما در حال فعالیت و ارتباط گیری موثر، همراه با مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی هستند که خدا را شکر باز خورد خوبی هم داشته است.

فعالیت بانوان طلبه حوزه علمیه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها در هفته وحدت ادامه دارد. آنها با فضاسازی حوزه، برگزاری جشن، و بیان فضایل اخلاقی پیامبر‌اکرم، همچنان در‌ تلاش هستند تا در جهت تعظیم و تکریم مقام رسول گرامی اسلام قدم بردارند و با دعوت از کلر‌ژوبرت بانوی مسلمان فرانسوی که از طریق شناخت خاتم النبیین، به اسلام روی آورده، نمونه‌ای از اعجاز رسالت نبی مکرم اسلام را به نظاره بنشینند و گوش به سخنان این بانوی مسلمان بسپارند.

کلر ژوبرت از دنیای نوجوانی خود چنین می‌گوید: در خانواده کاتولیک بزرگ شدم. در نوجوانی سؤال‌های زیادی داشتم. یکی از آنها در مورد تثلیث بود که چطور می‌شود، خدا هم، یکی باشد هم، سه تا و اینکه چطور قائل باشم، حضرت عیسی علیه‌السلام، هم خدا باشد، هم پسر خدا، هم پیامبر خدا. برای همین کم کم از دین مسیح فاصله گرفتم. به دعوت یکی از دوستان به یکی از جلسات بودا رفتم ولی نتوانستم با بودا هم ارتباط بگیرم. از یهود هم، به دلیل اینکه حضرت عیسی علیه‌السلام را قبول نداشت دل خوشی نداشتم. سر در گم بودم و در جستجو. سراغ اسلام هم نرفتم چون فکر می‌کردم مختص عرب‌ها است.

بانوی مسلمان فرانسوی افزود: به برکت انقلاب اسلامی متوجه شدم ایرانی‌ها با اینکه عرب نیستند، مسلمان هستند و این مسئله برای من خیلی جالب بود که دین اسلام، تمام پیامبران قبلی را قبول دارد و از طرفی توحید در اسلام خیلی شفاف و خالص بود. پس انگیزه زیادی برای مطالعه اسلام پیدا کردم و خدا را شکر مسلمان شدم و بعد به ایران آمدم و در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شدم و فضای خیلی خوبی را تجربه کردم.

ژوبرت در پاسخ به اینکه چرا نویسندگی کتاب کودک را انتخاب کرده بیان می‌کند: در نوجوانی علاقه زیادی به نویسندگی داشتم و نقاشی هم می‌کردم. بعد از مسلمان شدن لیسانس علوم تربیتی و فوق لیسانس ادبیات کودک را گرفتم. احساس کردم حرف برای گفتن بسیار دارم و از طرفی با پرسش‌های فرزندم درباره‌ چیستی خدا، مواجهه شدم و‌ کتاب مناسبی در این زمینه پیدا نکردم پس تصمیم گرفتم اصول داستان‌نویسی را بخوانم و با مد‌نظر قرار دادن مفاهیم دینی و سبک زندگی برای کودکان، شروع به نویسندگی همراه با تصویرگری کردم. در حال حاضر یک روز در هفته در یک کتابخانه، جلسه زنانه داستان کودک دارم.

وی ضمن بیان اینکه اسم سمیه را برای خود برگزیده، می‌گوید: شخصیت سمیه به عنوان اولین شهیده اسلام و کسی که همه چیز خود را برای اسلام داد، الگوی من است که بتوانم از همه داشته‌هایم به عشق دینم بگذرم.

برنامه حوزه علمیه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها به اینجا هم ختم نشد و بانوان طلبه با ویژه برنامه جشن ولادت پیامبر‌اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و امام جعفر صادق علیه‌السلام، میزبان بانوان و کودکان محله بودند و زمینه تعامل و وحدت بین طلاب  و بانوان محل را بیش از پیش فراهم ساختند.

حورا احمدخان مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام و امام ششم شیعیان، از ضرورت برپایی این جشن می‌گوید: مراسم امروز جهت شرکت عموم بانوان محل است. شادی و جشنی که در کلام وحی، بسیار توصیه شده، آنجا که خداوند می‌فرماید:«فَالَّذِینَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنْزِلَ مَعَهُ ۙ أُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» پس کسانى که به او ایمان آوردند و بزرگش داشتند و یاریش کردند و نورى را که با او نازل شده است پیروى کردند، آنان همان رستگارانند. (آیه ۱۵۷ سوره اعراف ) و همچنین در احادیث این عید همیشه بزرگ شمرده شده. خواستیم این جشن را با اهالی محل شریک باشیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: این عید از آن جهت که رسول گرامی اسلام برای ما اسوه و الگوی حسنه هستند، باید با شکوه برگزار شود و ما هم از باب وظیفه چنین مراسمی را برای اهالی محل ترتیب دادیم. ان‌شالله مورد رضای الهی واقع شود و بتوانیم در راستای تعظیم شعائر الهی قدمی برداریم.

این گزارش، گوشه‌ای از فعالیت‌های بانوان طلبه، تنها در یک روز و یک حوزه علمیه خواهران بود، که با حضور در اماکن پر‌تردد، پاسخگویی به سؤالات و برپایی جشن برای عموم بانوان، با وحدت آفرینی میان طلاب و سایر بانوان، گامی در جهت حفظ منافع امت اسلامی و از بین بردن شکاف فرهنگی میان بانوان برداشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول