اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اتصال رایگان مدارس استان قزوین به اینترنت پرسرعت فیبر نوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از اتصال رایگان مدارس این استان به اینترنت پرسرعت خبر داد.

اتصال رایگان مدارس استان قزوین به اینترنت پرسرعت فیبر نوری

حجت اله امینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهرستان های استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه ریزی و ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها، تمامی مدارس استان از طریق فیبر نوری و به صورت رایگان، به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

وی افزود: فیبر نوری به عنوان با کیفیت ترین و امن ترین بستر انتقال اطلاعات است که متناسب و همزمان در کشورهای پیشرفته نیز مورد استفاده قرار گرفته و استان قزوین نیز به عنوان یکی از استان های پیشرو در حال انجام این پروژه مهم ملی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با اشاره به اینکه دو شرکت ارتباطات در شهرستان های قزوین، آبیک، البرز، بوئین زهرا و تاکستان، با ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ارائه خدمات اقدام می کنند، ادامه داد: سرعت بالا، آپلود و دانلود سریع، کیفیت پایداری در شبکه، پشتیبانی مناسب و ...از جمله مزایای این طرح است که امیدواریم مدارس با ارتباط با این اپراتورها و دریافت خدمات رایگان به مدت حداقل یکسال بتوانند در زمینه توسعه آموزش و استفاده از تکنولوژی روز دنیا موثر باشند.

این مسوول اضافه کرد: این پروژه مهم که نقش سازنده ای را در توسعه صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و... ایفا می کند با ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین تاکید و تصویب مجلس شورای اسلامی در لیست پروژه های ملی قرار گرفت و ما امیدواریم با پیگیری های مستمر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری و مساعدت مدیران و مسوولین استان به ویژه شهرداری ها با سرعت و در زمان مقرر به پایان برسد تا مردم استان از این فرصت ارزشمند بهره مند شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول