اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نماینده حماس در ایران: مردم غزه اهل مقاومت و سربلندی هستند

نماینده حماس در ایران گفت: مردم مقاوم غزه و فلسطین به دنبال آتش بس نیستند، اهل جنگ هم نیستند، بلکه به دنبال آزادی، اهل مقاومت، عزت و سربلندی هستند.

نماینده حماس در ایران: مردم غزه اهل مقاومت و سربلندی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، خالد قدومی نماینده حماس در ایران عصر امروز در نشست بررسی تحولات اخیر و تشریح عملیات طوفان‌الاقصی در جمع حامیان فلسطین در ساوه با اشاره به عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: نیروهای حماس به دلیل ظلم و ستمی که بیش از 75 سال بر مردم فلسطین روا می‌شد، با ابتکار عملیات طوفان‌الاقصی دشمن را غافلگیر کرد و به موفقیت بزرگی دست یافت.

وی تصریح کرد: این موفقیت بزرگ دلیل نابودی اسرائیل است و همانطور که رهبر عزیز ایران فرمودند این شکست ترمیم پذیر نیست.

نماینده حماس در ایران با اشاره به وضعیت شب گذشته در غزه، شمار شهدای هولوکاست اسرائیلی علیه مردم غزه را 6 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع شهدا 2 هزار و 360 کودک، یک هزار و 292 زن و دختر و 295 نفر سالخورده هستند، یک هزار و 550 شهید زیر آوار ماندند و آمار مجروحان به 16 هزار و 20 نفر رسیده است.

قدومی گفت: 12 هزار تن بمب و مواد منفجره بر سر مردم بی‌دفاع غزه ریخته شده است، حجم مواد منفجره معادل یک بمب اتمی است که در هیروشیما ریخته شد، در هر کیلومتر مربع از نوار غزه حدود 23 تن بمب ریخته شده است.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر یک میلیون و 400 هزار نفر که حدود 70 درصد ساکنان نوار غزه را شامل می‌شوند، از منازل خود آواره و در 222 پناهگاه مستقر شدند، ادامه داد: اسرائیل 644 هشدار علیه خانواده فلسطینی‌ها مرتکب شده است.

نماینده حماس در ایران با اشاره به اظهارات بایدن مبنی بر دفاع اسرائیل از خود با این حملات، تصریح کرد: سوال این است که آیا کشتن زنان و کودکان معصوم و بمباران مساجد، مدارس‌ها و بیمارستان‌ها و کلیسا را می‌توان دفاع از خود توصیف کرد، 183 هزار واحد مسکونی، 177 مدرسه، ده‌ها بیمارستان و 35 مسجد و سه کلیسا توسط اسرائیل بمباران شده است، آیا این اقدامات را می‌توان چیزی جز نسل کشی و نقض قوانین نقض قوانین بین الملل و تعدی به حقوق بشر نامید؟

قدومی گفت: بررسی پیکرهای 700 نفر از شهدای مظلوم فلسطین نشان می‌دهد اسرائیل در حملات خود از بمب‌های ممنوعه و فسفری استفاده کرده است، این همه ویرانی با چراغ سبز آمریکا انجام شده و اسرائیل جنایت کار با فرش قرمزی که با خون کودکان بیگناه غزه رنگین شده از بایدن استقبال کرد.

وی اظهار کرد: مردم آزادی‌خواه در جهان و منطقه هوشیارند و در صحنه اعلام آمادگی جلو آمدند و حمایت کردند که جای بسی خوشحالی است، اما مردم غزه به شدت به کمک خواهران و برادران خود نیازمند هستند، حداقل نیاز مردم غزه 500 کامیون روزانه است، اما تنها 20 کامیون کمک وارد غزه شده است.

نماینده حماس در ایران تاکید کرد: مقاومت و مردم مقاوم غزه و فلسطین به دنبال آتش بس نیستند، اهل جنگ هم نیستند، بلکه به دنبال آزادی، اهل مقاومت و عزت و سربلندی هستند.

قدومی گفت: امروز دشمن جان کودکان بیگناه ما را در اتاق خواب می‌گیرد، مردم در محاصره شدید بوده و آب و برق نیز قطع شده و زندگی ذلت‌باری را می‌گذارنند، از مقاومت دست بر نخواهند داشت تا به عزت برسیم.

وی تاکید کرد: بدون شک طوفان الاقصی به موفقیت مقاومت و حماس قهرمان و به بهار پیروزی و آزادی قبله اول مسلمین منجر خواهد شد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول