اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

نقره‌داغ شدن ۱۳۰ راننده پرخطر؛ خودروها به پارکینگ منتقل شدند

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شب گذشته در طرح برخورد با تخلفات شبانه 10749 برگه اعمال قانون صادر و 130 دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شدند.

نقره‌داغ شدن ۱۳۰ راننده پرخطر؛ خودروها به پارکینگ منتقل شدند

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ سرهنگ علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به جزئیات طرح برخورد با تخلفات شبانه در شب گذشته پرداخت و اظهار داشت: در طرح برخورد با تخلفات شبانه در پایتخت، شب گذشته همکاران بنده 10740 برگه اعمال قانون صادر کردند که از این آمار 2730 مورد فقط مربوط به اعمال قانون خودروهای حادثه‌ساز بوده است.

وی گفت: شب گذشته 130 دستگاه خودرو نیز به پارکینگ منتقل شدند؛ چراکه این خودروها واقعا رانندگانی پرخطر داشته و پلیس به خاطر تأمین امنیت تردد و حفظ جان آنها و دیگر رانندگان از ادامه حرکت آنان جلوگیری کرد.  

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: پلیس با تخلفات شبانه در پایتخت که شامل تخلفاتی چون لایی‌کشی، حرکات مخاطره آمیز، سبقت و سرعت‌های غیرمجاز ، تخلفات خودروهای سنگین و نقص فنی در سیستم روشنایی به جد برخورد می‌کند.

وی گفت: رانندگانی هستند که حرکات مخاطره آمیز و نمایشی انجام داده و باعث تغییر مسیر خودروهایی می‌شوند که در مسیر و لاین اصلی خود در حال حرکت بوده و باعث ایجاد حوادث جبران ناپذیری برای آنان شده و حادثه‌ای دردناک را رقم می‌زنند.

سرهنگ شریفی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس راهور پایتخت با تخلفات شبانه و تخلفات حادثه‌ساز در راستای ایجاد امنیت و آرامش رانندگان و شهروندان برخورد خواهند کرد تا بتوانیم معابر ایمنی را برای تردد شهروندان مهیا و فراهم کنیم.

سرهنگ شریفی در ادامه در خصوص آمار برخورد با جرم دستکاری و پوشش پلاک اظهار داشت: در هفت ماهه سال 1402 یعنی از فرودین ماه امسال تا پایان مهرماه 1402، 1175 خودرو به خاطر دستکاری و پوشش پلاک وسیله نقلیه توسط همکاران من به پارکینگ منتقل شدند که البته این رانندگان برابر ماده 720 قانون مرتکب جرم شدند.

وی افزود: در این مدت همچنین 17317 دستگاه موتورسیکلت نیز که راکبان آنان اقدام به پوشش و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود کرده بودند به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ شریفی گفت: در مجموع تعداد 18492 وسیله نقلیه که پوشش و دستکاری در پلاک خود انجام داده بودند از ابتدای سال جاری به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد:209461 جریمه خودروهایی را داشتیم که رانندگان آنها اقدام به پوشش و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود کرده بودند صادر شد؛ همچنین 96855 موتورسیکلت نیز به همین خاطر اعمال قانون شدند که در مجموع 306316 جریمه در این هفت ماه برای کسانی که اقدام به پوشش و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود کرده بودند؛ صادر شد. 

سرهنگ شریفی گفت: در بازه زمانی اول فروردین ماه 1401 تا پایان مهرماه سال گذشته269821 مورد اعمال قانون در بحث دستکاری و پوشش پلاک داشتیم که در سال 1402 نسبت به هفت ماهه سال 1401 که به 306316 مورد رسیده است 22 درصد افزایش برخورد با این نوع جرم را در سطح معابر پایتخت شاهد بودیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول