اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۳ شهید و ۶ مجروح در یورش نظامیان اسرائیلی به شرق قدس+ویدئو

یورش صبح امروز نظامیان صهیونیست به شهرک «ابودیس» در شرق قدس اشغالی، ۳ شهید و ۶ مجروح برجای گذاشت.

۳ شهید و ۶ مجروح در یورش نظامیان اسرائیلی به شرق قدس+ویدئو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز (یکشنبه، ۵ نوامبر)، در جریان یورش نظامیان صهیونیست به شهرک «ابودیس» در شرق قدس اشغالی، سه جوان فلسطینی شهید و شش نفر دیگر مجروح شدند که حال سه تن از آنها وخیم گزارش می‌شود. 

شهرک ابودیس یکی منطقه راهبردی در شرق قدس اشغالی است. شهرکی که دولت «دونالد ترامپ» تلاش کرد در چارچوب معامله قرن، آن را تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین درآورد تا در آینده شاید بتواند آن را جایگزین قدس به عنوان پایتخت فلسطینی‌ها کند، اما صهیونیست‌ها حتی به این امر نیز رضایت ندادند و تلاش زیادی برای شهرک‌سازی و تغییر بافت جمعیتی آن صرف می‌کنند. به همین دلیل اواخر خرداد ماه گذشته مجوز ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی جدید برای صهیونیست را در این شهرک صادر کرد. در حالی که تا پیش از آن، تنها حدود ۱۲ خانواده یهودی در دو ساختمان کوچک در این شهرک زندگی می‌کردند. 

خبرگزاری فلسطینی «وفا»، به نقل از شاهدان عینی نوشت: صبح امروز شمار زیادی از نظامیان صهیونیست به شهرک ابودیس یورش آوردند و یک منزل را محاصره کردند و در جریان آن، درگیری‌ شدیدی در این مکان آغاز شد. 

 

 

نظامیان صهیونیست با استفاده از بیل مکانیکی، بخشی از منزل تحت محاصره را ویران کردند و سپس آن را با نارنجک ضدتانک «ENERGA» هدف قرار دادند که به شهادت یکی از جوانان تحت محاصره به نام «عبدالرؤوف حلبیه» (۲۹ ساله)، منجر شد. سپس اشغالگران پیکر این شهید را برای تحقیر فلسطینی‌ها با بیل مکانیکی جابجا کردند و ربودند. 

 

 

 

پس از آن، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت دو جوان دیگر به نام‌های «موسى ضیاء موسى زعرور» (۲۲ ساله) و «مهند أحمد عفانة» (۲۰ ساله)، بر اثر شدت جراحات وارده خبر داد. بر اساس این گزارش، ۶ نفر دیگر نیز مجروح شدند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم گزارش می‌شود و دو نفر از آنها به بیمارستان دولتی بیت جالا منتقل شدند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول